måndag 9 november 2015

Helgbilden – Gran Turismo

I lördags åkte maken och jag till Nackastrandsmässan där Gran Turismo Expo - en helt fantastisk sportbilsutställning - ägde rum. Hela elva nya exklusiva sport- och lyxvagnar premiärvisades. Samtidigt hade veteranbilsklubbarna en egen utställningshall, där bilarna var ungefär lika gamla som utställarna;-) För en gångs skull var det inte bara vi nollåttor som fick njuta av nyheterna utan nästa helg gästar Gran Turismo Göteborg (Eriksbergshallen) också.
Gillar ni bilar av en hel annan kaliber än dom ni ser hos bilhandlaren gå dit! Här kommer några smakprov.


Får det vara en läcker Lamborghini...


... eller kanske en Jeep med världens bredaste leende!!!?


Den här godingen är en trehjulig motorcykel som heter Slingshot. Det roliga är att det är snoskotertillverkaren Polaris som står bakom detta "rymdskepp".


Redan 1931 kunde man uppenbarligen tillverka riktigt läckra bilar. På bilden ser ni en Cord, en bill jag aldrig sett förut.

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.


20 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Wow, vilka läckra bilar, sånt gillar jag!
Lamborghinin och Corden, paxar jag!
Rena Hjulafton, ju!
Jeepen var ju vräkig också, och faktiskt, ja den skrattar, haha!
Ha en fortsatt fin kväll, för min del blir det krama kudden, samla kraft inför morgondagen.

Rantamor sa...

Såg i nyhetsmorron på fredag att det var nån bilmässa i Stockholm och då tänkte jag på dig eftersom jag vet att du gillar bilar och motorcyklar.
Själv är jag ju sådär måttligt intresserad, kan ju tycka att det är snygga bilar men inte mer.
Men Rantafar och son skulle nog uppskatta att få gå på en sådan bilmässa.

Tjingelingen från Rantamor.

Susjos sa...

Oj såna läckra bilar! Den mässan hade helt klart min man velat se, om han nu inte har så fullt upp med pluggandet av en ny flygplanstyp i hans lista!
jag paxar också den första fina bilen..Lamborghinin !!!

PS. Tack för tips om lyhördheten i lägenheterna i Solna, var det just på Gustav III Boulevard kollegan bor? Våra kompisar bor en bit ifrån och trivs bra i sin lägenhet. Priset på 3:an vi tittade på igår har gått upp från 3,6 miljoner till 4,5 miljoner...jo man blir alldeles knäsvag! Vi blir nog kvar i vårt radhus..haha!!! DS

TantGlad sa...

Gillar bilar?? Du.....jag är helt galen i bilar. Min dröm ÄR att få köra nån skitläcker jättedyr goding till bil.

Idag gillade jag ditt inlägg lite x-tra BP.
Snyggt ögongodis bjuder du på.


Ha en skön dag nu!

Eva Trillian sa...

Snygga bilar skulle jag kunna titta på mycket och länge :) Om försäkring och soppa ingick om de slängde en av snyggingarna på mig och sa "den är din" så skulle jag inte tacka nej till någon av de du visar :)

Anki sa...

Läckra bilar - wow! Såg ett inslag därifrån på tv och kom att tänka på dig... tänkte att den mässan missar nog inte BP :)

cissi sa...

Bilar är jag måttligt intresserad av, men jag kan ju inte låta bli att imponeras i varje fall. De äldre modellerna tilltalar nog mest.

Steve sa...

Här är det självklart Jeep som gäller.

Maria sa...

Så fräcka bilar!!

Husbilen-Ellen sa...

Visst är Lamborghini härliga. Vi såg ett 40-tal i förrgår. Elisabeth

FREEDOMtravel sa...

Coola! Den där trehjuliga motorcykel ser nästan lite ut som en båt! (Fast nu har jag iofs migrän och då kisar jag mot iphonen och ser skitilla, så vad vet jag? ;))

Ama de casa sa...

Ja, det var verkligen annorlunda bilar där! Fast ingen Corvette? ;-)

Förr (mycket förr...) så såg man skillnad på bil och bil. Nu verkar alla vara stöpta i samma form. Men inte riktigt alla då, det visar du ju bevis för här :-)

PS: Jag tror det räcker med 25 år för att klassas som veteran. Så jag platsar också där - om än just så pass... ;-)

KajsaLisa sa...

Den sista var ju helgrym

cat sa...

Åh skinande lack och krom! Tuffa bilar :-)

Stare Ström sa...

Det var läckra fordon, allihop!

Mias Mix sa...

Ni gör så mycket roligt på helgerna!! När det gäller bilar tittar jag mer på färgen än på formen :) För mig är et viktigast att en bil rullar och startar. Har haft så många lik som jag inte vågat lämna kommungränsen med... Älskar min Beetle nu :)

Comsi comsa sa...




Men gud var du där igår, så häftigt och så många LÄCKERHETER WOW!! ☺

Olga T sa...

Snyggingar! En Cord visste jag inte fanns.

Unknown sa...

Mums för ditt bildmaterial. Kul också med Cord.
/Kiki

anemonen sa...

Wow häftiga fyrhjulingar var det här. Jag gillar ju stora saker så Jeepen med det breda leendet skulle sitta fint, men se plånboken är för tunn:-) Tyvärr bor jag för långt ifrån annars hade jag såklart varit där. Jo du de gamla godingarna de går inte av för hackor. Jag bara älskar alla gamla bilar och då speciellt de från 40 talet, och från US. Så trots Jeepen som ler så grant skulle jag vilja ha den sista gamla godingen.