måndag 16 november 2015

Helgbilden – selfiepinne




Den här helgen var den första under hösten 2015 med riktigt eländigt väder i stor-Stockholm. Nej, jag klagar inte (än) ;-) Alltså lämnade jag idet endast för ett besök i ett 18-gradigt Täby Centrum. Ni förstår, va!
Väl där ”snubblade” jag över den här lilla killen. Han satt och ”lekte” oförtrutet med sin selfiepinne. Blev inte nöjd med någon bild han tog, utan försökte om och om igen. Kan väl säga som så att det var premiär för mig att se en selfiepinne in aktion och irl. Här kommer mitt omdömme:

Underhållningsfaktor (som åskådare): mycket hög.

Sysselsättningsnivå (som användare): mycket hög.

Eget habegär: absolut noll.

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

PS. Sorry för bildkvalitén, men som mammarazzi kan man faktiskt inte fota med blixt, å då blir bilderna så här;-) DS.

21 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Såg en förfärande massa selfiepinnar när jag var i Rom *ryser lite* Glad att ditt ha-begär inte väcktes :)
Sv: Installerade Hola! på min dator (Chrome-tillägg) och ser det direkt på BBC's sida på nätet ... men säg inget till någon ;)

Comsi comsa sa...



Inte heller hos mig har denna selfiepinne väckt något habegär.... Fast det kanske är synd för den värkar omtyckt.... :)

anemonen sa...

Ja jag säger då det. Det där med selfies. Haha jag är inget för detta heller. Jag har en kamera med stativ och självutlösare och den funkar utmärkt att ta selfies med om så skulle behövas. Alltid kul att studera människor. Visst är det varmt och skönt i gallerior. Här nere hos mig finns det inte så många att välja på så det blir mest att ge sig ut i skog och mark och där är det mest tyst och öde och lite fågelkvitter. För att återkomma till selfies så blir det hiskeligt konstiga. Proportionerna blir si sådär så jag kan förstå den lille mannen att han inte blev nöjd för han kanske skulle ha en till en liten vän. hihi

Geddfish ♥ sa...

Åh, NU, tänkte jag, NU får vi se BP i en selfie, äntligen!
Ack, vad jag bedrog mig, haha. Fast, ärligt, jag skulle nog blivit förvånad.

Eftersom jag sällan har någon som kan ta kort på mig, kanske bredvid något viktigt, så tänkte jag, japp. Selfiepinnen blir super, så jag köpte en för länge sen och blev SÅ besviken, så den ligger här i en kartong. De selfies jag ev. tar, tar jag med bara armen utsträckt.

Japp, nu vet ni det, allihop som läser ;)

cissi sa...

Jag har blivit fotad av en sån en gång, men det var en sån där som står utefter vägarna och har fått smeknamnet selfiepinne i vissa social medier. Det blev en dyr upplevelse och får räcka med som "selfiepinneupplevelse" för min del! :)

Mias Mix sa...

Nej selfiepinne klarar jag mig utan. Och du gjorde helt rätt i att stanna i idet den här helgen- Just nu stormar och regnar det här, riktigt hemskt, inte ens katten vill ut.

Anita Malta sa...

Tycker dessa selfiepinnar verkar växa på träd, gratis bara att plocka, med tanke på att de numera, iallafall här, närapå syns i var mans hand ;-) Ingen pinne för mig men grabben ser ut att ha kul. Så länge den kan sprida lite inre glädje i en oskyldig själ så varför inte..
De är visst förbjudna på vissa museeum.

FREEDOMtravel sa...

Haha,vi tycker nog likadant om selfie-pinnar! Vi har sett extremt många under den här Europa-resan. Särskilt asiaterna (som finns på alla sevärdheter) använder dem EXTREMT mycket. Ganska underhållande faktiskt! Habegär? NOPE

Steve sa...

Så har då uttrycket "livet på en pinne" fått en efterföljare, "livet med en pinne". Inget för mig så klart.
"Sorry för bildkvalitén". Varför det? Inte ser jag nåt fel, vad det nu kan bero på.

Per-Anders sa...

När vi var i Rom tidigare i år vimlade det av selfiepinnar. Det var massor av både säljare och användare av fotopinnen. Själv har jag ingen utan brukar använda min fotokudde om jag vill fota mig själv.

Susjos sa...

Haha!!! Jag fick ju en sån i födelsedagspresent av maken ( fast en enkel variant,så jag kan inte knäppa kortet där nere på pinnen..får använda självutlösaren)..jag kan inte påstå att jag önskade mig en sådan, maken försökte vara lite rolig eftersom jag gillar att ta selfies..hehe!!

KajsaLisa sa...

Instämmer i alla tre punkter.

Ama de casa sa...

Haha! Jag har allt varit en anings avis på den där selfiepinnen som susjos fick. Mest för att ta bilder "uppifrån" när det är folksamlingar och så. Men en sån pinne verkar lite bänglig att ha med sig, så jag brukar använda Anders istället. Hans armar når högt upp, och han är enkel att ha med sig. :-D

Hade en idé att utveckla en kombinerad selfiepinne/skidstav. Skidstavar har jag med mig åtminstone en vecka per år. Alltid något. ;-)

cat sa...

Ha ha stackars liten fotomodell som inte fick till det med sin selfiepinne.
Skulle själv aldrig någonsin vilja ha en.

Stare Ström sa...

Ha! Visst är det fascinerande att titta på när de håller på! Och nej, jag blir inte heller ett dugg sugen. Ser mig i spegeln varje dag. Det räcker.

Tredje året i Hjo sa...

Kanske skulle man skaffa sig en selfie-pinne. Men bara kanske. Kolla skyltarn i mitt nya inlägg. "Se upp för cyklister" gillar jag. Som vore man på Vasagatan i Gbg.

Carita Liljendahl sa...

Livet på en pinne, ja :-)
Min har fått nåt fel. Fästet där kameran ska sitta går inte att vrida åt rätt håll :-(
Nå men kanske jag härefter kan be min käresta fota mig <3

LissenTo sa...

Selfie pinnarna och dess användare kan vara kul att se på :-)

Anni sa...

Jag tycker att det ser ännu knasigare ut när de håller upp en hel padda framför ansiktet och ska fota sig själva. Jisses, så många miner och vinklar de får fram då.

(Keramiken utomhus behöver ett frosttåligt, vattentåligt, elastiskt och framför allt utfyllande lim, tyvärr går det inte med superlim då - för att inte tala om hur många flaskor som skulle behövas ...)

Marit Johansson sa...

Fniss.. jag känner inte heller något behov av en selfiepinne :) har tagit en del selfies och känner mig lika fånig varje gång. Den där skulle jag känna mig ännu fånigare med!

Junitjej sa...

Jag gillar selfiepinnar, men jag använder inte min varje dag.