lördag 7 november 2015

Lördagscitat #16 – 7 oktober 2015



Citat: Freedom isn’t knowing your limits, but realising you have none.

Källa: Aston Martin

Var ju på Fotomässan igår som ni kanske såg i föregående inlägg. På Sony:s monter stod det en Aston Martin. Alltså DEN modellen av Aston Martin som användes i senaste James Bond filmen Spectre. WOW liksom:-) I några scener i filmen figurerade en Sony Xperia Z5, en gulfärgad sådan med Daniel Craigs autograf på. Å vet ni vad – den stod i en akrylmonter, som jag inte fotade – oooops. Kameran auktioneras ut på tradera.com till förmån för cancerforskningen. Gick in på sajten för att hitta kameran, men har inte lyckats...

Fler citat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

PS. Har varit på nå’t riktigt coolt idag, så jag ligger hopplöst efter med kommentarer hos er. Kikar in hos mina favo bloggare under kvällen. DS.

23 kommentarer:

Maria sa...

Du är verkligen ute och rör på dig lite varstans - vad har du hittat på för spännande idag då?!
Önskar dig en fin lördagskväll!

Tredje året i Hjo sa...

Nå’t riktigt coolt. Man undrar vad bara. Måste erkänna att jag knappt sett en bond-film sedan Connery slutade.

Comsi comsa sa...


Nu blev jag nyfiken, vad har du haft för dig tro? :)
En Aston Martin är inte helt fel.
Trevlig kväll till dig. ❤

Geddfish ♥ sa...

Sicken läcker bil! Bästa James Bond stil.
Och VAD har du gjort? Nyfiken.
I min blogg ser du vad jag var på nu i kväll, just hemkommen. Träffade några gamla arbetskamrater också, kul.
Ha en fin lördagkväll!

Stare Ström sa...

Så där nu är jag uppdaterad på allt! Fotomässan skulle jag ha velat gå på men det är för avsides. Maneter tycker jag att du ska testa! Men den nya glöggen med Earl Greysmak avstår jag från. Bara tanken på kombinationen...

Kolonilotta sa...

Alltså... Den där bilen. Riktigt snygg.
Såg en Aston Martin förra veckan. Den var också grymt fin. På min jobbgata i stan ser man en och annan fin bil då och då! :)
Ska bli spännande att höra vad du haft för dig idag! :)
Kram till dig raring.

Ama de casa sa...

Läcker kärra!

Jag tycker att alla bilar ser likadana ut, men har en favorit.

Corvetten.

Vi var typ fem centimeter (mäter med fingrarna) eller 10.000 kronor från att köpa en Corvette ZR1 (tror jag att den hette?), men det blev en Lexus istället, då 1994. Den hade vi kvar tills vi flyttade, 2006.

Om du frågar mig så är det slös med pengar att köpa dyra bilar. Dom ska funka och rulla, och inte ställa till några problem.

PS: Nu frågade jag Anders. Jodå, det var en ZR1. 400 hästar - med Lotusmotor.
Kanske säger det dig mer än vad det säger mig :-)

LissenTo sa...

Låter riktigt härligt att du varit på något coolt idag, goa Beate!

Susanne sa...

Wow, det var en cool bil.
Hade tänkt att gå på mässan, men att glad att jag inte gick dit. Tack för att du var sär och rekade.

Susjos sa...

woho, vilken läcker bil!! Såklart vill jag ju se Bond filmen nu, eller ja, maken och jag har ju så olika filmsmak ,han gillar science-fiction och rymdfilmer,Sagan om ringen, Star Wars och sånt, men Bond har vi i alla fall gemensamt (fast jag somnade på en Bondfilm som vi såg på bio sist...hm)


och Ama och jag, vi har då lika bilsmak, för visst var det en Corvette som Pamela i Dallas körde? Minns att jag ville ha en sån, haha!!!

KajsaLisa sa...

Såg filmen förra helgen som vanligt handskas 007 vårdslöst med Brittiska statens resurser :) Det blev inte så mycket bil kvar.

TantGlad sa...

Woooooooooooow. Jag bara ÄLSKAR bilar. Vilken snygg bil!!! Tror jag svimmer.

Guldkryckan sa...

Läcker bil...synd att du inte fotade telefonen där...men man kan inte tänka på allt. ;)

Bond var det många år sedan jag kikade på...action gillade jag förr men idag "relaxar" jag istället...action har blivit vardag...för mycket...tycker jag iallafall.

Men bilen var jäkligt snygg :)

Olga T sa...

Den där skulle jag gärna provkört!
SV: Ja kul med Gustaf! Idag gäller det. Är förkyld så jag kanske inte promenerar bort utan tittar hemma i soffan. Kul att du är med och håller tummarna.

Steve sa...

Begränsningar, vad är det?

Ama de casa sa...

sv: Haha! Jag tänkte faktiskt på dig när det var så mycket god bläckfisk som serverades :-)

Jag skulle också velat ha den gamla modellen av en corvette. En sån som Pam i Dallas fick av Bobby när hon började jobba. Fast en röd (Pam fick en svart...). Jag bytte jobb och började på nya flera gånger men fick aldrig nån sån... ;-)

Helena sa...

Vilken snygg bil! Fotomässa - så himla roligt. Den där Austin Martin han vågade tänka utanför när han skapade sina bilmodeller. Fin söndag till dig BP.

Eva Trillian sa...

Sponsrad av Aston Martin skulle jag också kunna säga som dem där jag susar fram på vägarna i en bil jag kan sälja och få en fin pension på ;)

FREEDOMtravel sa...

Ett citat som passar oss :)

Anders W sa...

Suck! Inser att detta är en mässa jag totalt missat. Får försöka bättra mig till nästa år. Tack i alla fall för smakproven!

Karin sa...

Fn barnbarnets, Axel 12 år, högsta önskan fn att se filmen. Morfar får "offra" sig och följa med.
Här finns så mycket att läsa, kul med info och bilder från huvudstaden.
Kram och en fin vecka!
Karin

Anni sa...

Hörde fler som beklagade sig över dryckesmässan och över att Canon inte var med på fotomässan.
Men den där bilen vägde kanske upp det mesta? och så var den ju utmärkt till citatet!
Blossa senaste flaska är ju bara så snygg, helt i min smak. Men inte sjutton köper jag den bara därför. Tror jag. Har inte sett den annat än på bild, så jag kan ju ändra mig ...

anemonen sa...

Härlig bild till citat som var helt okänt men inte bilen den är bekant:-) Känslan av att sitta i en "tåcken därå bil är superb. Själv provsatt jag ju en Lotus häromhelgen och hade gett vad som för en provtur, men se den var vinträd så det gick inte. Den här hade också suttit fint att åla sig in i. Glögg tål jag inte efter turen till akuten sist jag drack glögg;.) nu kan jag skratta åt det men inte då när hela jag såg ut som om jag fått mässlingen en gång till och andningsvägarna var trånga Det är självs den att jag inte kan dricka en del gudomliga drycker mer. Jag som skall på glöggparty nästa vecka. Hmmm jag skulle få rödvin istället så det löste sig fint.
Om vi blundar och önskar oss riktigt mycket kanske vi sitter där en dag i en granner automobil. hehe