onsdag 11 november 2015

Onsdagsblandning

22 grader

Det har varit en helt fantastisk onsdag i stor-Stockholm. Precis som igår sken solen från en klarblå himmel. Det är ju ändå den 11 november idag, och jag kan inte minnas att jag någonsin suttit på balkongen så här sent på året, njutit av en Nespresso och läst en bok. Det var helt underbart! I fall ni inte tror mig så kolla bildbeviset. Å ni behöver inte anmärka på hur skitiga fönstren är, det ser jag alldeles själv och struntar totalt i;-)

Våra nya sedlar

Idag lyckades jag med att få min första tvåhundring. 20- och 50-valörerna hade jag sedan tidigare. Alltså arrangerade jag alla tre sedlar och fotade av dom. Men vet ni vad?! När jag skulle redigera bilden i Photoshop kom det upp ett meddelande att programmet inte ta upp sedlar för editering. Å japp, en länk till Centralbanken som berättade anledningen till detta fanns med också. Ooooops! Men som ni ser gick det nästan lika bra med Alt Gr- och PrtSc-tangenterna. Undrar om man få blogga från fängelset;-)

Hur tänkte man här?

Troligen inte alls.

Färgterapi

Å den här LEDade kvällsbilden tagen i Nackastrand i helgen är till er som inte hade så fint väder igår och idag. Jag delar så gärna med mig som ni ser:-)

PS. Imorgon ska jag berätta och dokumentera något väldigt annorlunda (åtminstone för mig). Ni kan aldrig gissa vad jag har gjort de senaste två timmarna - förutom att jag har bloggat då. Så stay tuned! DS.

17 kommentarer:

Rantamor sa...

Ja det är verkligen en otrolig november detta år, vi har inte njutit på balkongen men därimot på havet på förmiddagen, men sen började det blåsa kall nordanvind, men då var vi redan på land.
Kul utetermometer du har !!
Har bara hållit i en Astrid ännu, men en femtilapp borde man väl kunna få också...
Tycker att sedlarna är snygga.

Men så typiskt hundägare...men jag kan säga att här plastar dom inte ens in hundskiten...
Usch !!!

Spännande att få se/höra/läsa vad du har för dig ikväll...

Tjingelingen från Rantamor.

Kolonilotta sa...

Grattis till att ha 3 av 4 nya sedlar! :)
Men visst ser dom ut som leksakspengar?
Helt underbar värme idag.
Jag satt ute och njöt på altanen ett tag!
Nu blir jag riktigt nyfiken på vad du tänker visa imorgon! :)
Ha en fin kväll fina du.
Och tack för din jätte fina komplimang! ❤
Du fick mig att rodna!
Kram.

Comsi comsa sa...


Jag lovar att göra dig i sällskap i fängelset, under häktningen får vi nog inte blogga men detta ringa brott borde snart ge oss fria händer att blogga igen. :)

Skall bli spännande att se vad du har haft för dig, hoppas det är något lagligt, hi hi.... =D

Eva Trillian sa...

Än så länge har jag bara sett den nya tjugan irl :) och jag fotade den inte ... så jag kan komma med ciggen till finkan när du behöver ;) och kanske en tårta med en fil i när du fyller år!

Marina sa...

Sommarvärme i november...lite konstigt är det! Jag måste erkänna att jag inte hållit någon ny sedel i handen än, men jag antar att jag hinner...

Guldkryckan sa...

God kväll...skitiga fönster hade jag förra veckan i vardagsrummet...men med gardinen på insidan så såg jag inget förrän ena katten drog ner nämnda gardin i golvet...typiskt...bara slit o släp ;)

De nya sedlarna har jag bara sett tjugor ännu av....tycker de är fina...det kontantlösa samhället skjuts på framtiden ett tag till...helt ok tycker jag :)

"Bajspåsar"?
Ja hur tänkte de där?
Man undrar ju....!

SV Önskningen av nytt inlägg på min blogg är uppfylld....ha de gott Bp :)

Geddfish ♥ sa...

Du kan skatta dig lycklig till att ha en bättre balkong än min! Din är vindskyddad, vad jag förstått, avis.
Visst är det underbart väder! Har varit ute och cyklat två gånger idag.
Inga nya sedlar i mina händer än, kunde ju ha frågat efter på ICA, men men.
Läcker bild, den där LEDade och nu är jag nyfiken på vad som komma skall i morgon.
Du är nog nyfiken på mitt också, haha...
God kväll finaste du!

Susanne sa...

Skitiga fönster? Näe det är samma hinna som jag har för jag vill inte att folk ska kunna se in ;)

FREEDOMtravel sa...

Vi är glada för mildvädret för det blir lättare att köra upp genom Europa med sommardäck :) Sedan får vi kanske nya sedlar när vi kommer hem också ;)

Ama de casa sa...

Härligt att ni har sånt skönt väder där uppe i norr också :-)

Jag har funderat på att SLUTA tvätta fönstren. Dom är så rena nu, så att alla tror att det är öppet ut till terrassen och springer in i dom... Haha! Tur att ingen har blivit skadad i alla fall :-)

Susjos sa...

Sedär ja, nu har du fått ihop de nya sedlarna! Jag hade 200kr sedeln, ett par timmar innan jag sen köpte öl för pengarna, den där fredagen..

Sol i november och värme är ju helt galet underbart! T.o.m jag hann med att se solen när jag åkte till yogan idag! Men när jag satt i bilköerna mot Nacka var det redan mörkt ute...

Sv: Jomen du vet att torskryggen med citron och persiljesmör ligger i en liten plastpåse, så den ångkokas i mikron i 4 min, den blir såååå god och det blir ingen fisklukt i mikron! Findus e smart!

Undrar just vad du gjort idag??!!

KajsaLisa sa...

Kul stadstur med kameran, passar bra med Bergman på 200-lappen. Jag får alltid ångest när jag tar upp en sån ur plånboken. Sen när det gäller hundbajspåsar så har jag sett sådana slängda i skogen, varför stoppa ned bajset i en påse och sen slänga den på marken? Nej alla tänker inte.

Anki sa...

Den där LED-belysningen är riktigt läcker!
Har bara sett en ny sedel... en tjuga - den gamla kallas ju Selma... ska vi säga Astrid nu? Låter konstigt.
Nu är jag nyfiken på kommande inlägg. Väntar med spänning!

cat sa...

Jösses tänk att du kunnat dricka kaffe på balkongen i november utan att frysa häcken av dig!
Tycker att de nya sedlarna ser ut som monopolpengar. Vad lustigt och rätt läskigt att Photoshop kunde känna igen att du fotat sedlar! Storebror ser oss verkligen helt enkelt.

Steve sa...

Skitiga fönster, sånt hålls vi inte med här ute på vischan.
För mig är sedeleran sedan länge över.
"Alt Gr- och PrtSc-tangenterna"? Jag blir svettig av att bara läsa detta. Du brukar påstå att du är tekniskt novis, men helt förtappad är du alltså inte.
Nej, du får inte blogga från fängelset, men det blir kanske bara fotboja för detta tilltag.

Anni sa...

Gissar att det är skator som dragit upp påsarna ur sopkorgen.

Nu kommer vinterkylan. Ska vi fly söderut?

Unknown sa...

Minns onsdagen med strålande solsken men inga 20 grader, synd för mig tur för dig:-) De håller koll på stålarna tydligen.
Sista belysningsbilden faller mig mycket i smaken – ljuset och de gula löven på marken intill.
/Kiki