torsdag 19 november 2015

Rymdskepp i mörkret

Idag vill jag gärna tacka så hemskt mycket för alla era kommentarer den senaste veckan. Har nog aldrig fått så mycket respons på mina inlägg. Helt fantastiskt faktiskt:-) Nu vill jag inte dra några förhastade slutsatser här, men jag har en känsla av att vi just nu har ett visst (= ganska stort) behov av ”triviala” och roliga vardagsbloggar som skildrar en ”vanlig” tillvaro. Nu är det här inlägget kanske inget lysande exempel på en ordinär vardagskväll, men ändå;-)

En ”välbloggdresserad” make
Det underlättar att ha en bloggdresserad make som dessutom är väldigt observant. Som igår kväll till exempel. Han såg nämligen genom köksfönstret att vi snart skulle få besök av rymdvarelser som gick in för landning på Täby Centrums (extremt fula) "platta". Självklart tog jag några bilder och trodde inte mina ögon när jag väl tog upp dom i datorn. Kolla bara! Ser ni vad jar ser!?



Två rymdskepp med "gäster" på väg att landa - utan och med zoom.


Rymdskeppets kondensstrimmor.



Föredrar händelseförloppet igår kväll...

21 kommentarer:

Susanne sa...

Spännande att ni har fått UFOs i Täby ;)

Per-Anders sa...

Hellre UFUn än IS.

Geddfish ♥ sa...

Med zoomen där, så ser jag ju tydligt att det är kungen med krona på huvudet, som landar där, tillsammans med hans undersåtar ;)

Ja, nåt kônstit ä de i väla.....

Jo, jag skrev ju i min blogg i morse, att jag hade ett behov av en "vanlig" dag. Tror att så är det. Vanlig vardag. Och lite extra kramar, vill vi ha.

Kolonilotta sa...

Ni hann alltså före amerikanerna...!
Dom där fina rymdisarna hamnar nog med sina kompisar på "Area fiftyone."
Visst var det tråkigt att man inte fick se mig!;)
Men min fina brödavdelning var ju med i alla fall!
Alltid något! :)
Men jag blir otroligt glad över att du och många andra ändå offrade en hel halvtimme på lilla mig!
Kraaaaaaam!

Comsi comsa sa...



Är det en vanlig vardagstillvaro att kolla in rymdskepp som landar i Täby? Ha ha hs, då undrar jag lite skräckslagen hur en mer spännande dag ser ut? Hjälp! :)))

Kramen ❤

Ditte sa...

Precis som om tillvaron inte ändå var tillräckligt spännande så har ni rymdbesök.
Känns ju bra i dessa dagar med rymdbesök. Visserligen ovant, men ändå uppiggande.
Men med polis på plats känns ju det hela genast lite tryggare....
Ja, jag förstår att det var en vanlig dag....Tack för det! Behövs!

Susjos sa...

Wow!!! Ser ju ut som skeletthuvuden med lite överkropp ju!!! vad hände i Täby igår??!!

Älskar din blogg, det vet du...♥

KajsaLisa sa...

Ufon är nog snällare än IS, annars hade dom tagit kål på sig skälva för länge sen med den teknologin.

FREEDOMtravel sa...

Ojoj, tittar på alla dina bilder och undrar om man vågar åka till Sverige... ;) (Åker över idag!)

Unknown sa...

Alltid lika spännande där i Täby.
/Kiki

Eva Trillian sa...

När utomjordingarna väl landar så gör de det på en "platta"? Hmmm ... vi som har så många bra fält här omkring ;)
Kul bilder som sätter fart på fantasin :)
Sant som du säger - vi behöver landa i vår vanlig gamla vardag - bara vi inte stannar där och låter alla funderingar över världens hälssotillstånd glömmas bort igen - som om inget hänt ... för då händer det igen.

Ama de casa sa...

Oooo... Aliens! Coolt! Du har väl skickat bilderna till massmedia? :-)

Det är himla bra att ha sina närstående ordentligt bloggdresserade :-D

Visst behövs det härliga bloggar som din i dessa tider. Ja, alltid såklart!
Kram

Steve sa...

Snacka om celebert besök. Det går bra för Täby kommun nu. Dom kanske t o m får råd att fixa en ny skylt till biblioteket.

Dukade du på balkongen till besökarna?

Jag har aldrig gillat oväntade besök.

Frågan som jag vill ha svar på är: Vad ser du?

Anki sa...

Häftigt med besökare från yttre rymden... det har vi aldrig några här. Kan bli lite avundsjuk på det faktiskt ;)

Anni sa...

Jag tycker det ser ut som ett sittande skelett!

Men bragdguldet ska väl ändå våra u21-Europamästare få? Det finns hopp om ett liv efter Zlatan, tackolov!

Maria sa...

Du har verkligen spännande saker på gång hela tiden!!
Vad ska hända för spännande i helgen tro?!
Kram

Days By Johanna sa...

Får jag fråga vilken mall du använder här på blogspot? och hur man får bilderna så stora? Får bara små :(

cat sa...

Det kanske är något fel på mina ögon, men jag såg helt klart döskallar bland de där ufona. Läskigt om aliendöskallar har landat ;-)
Heja polisen för deras insatser!

LissenTo sa...

Härligt att du får så mycket respons. Kan nog också bero på ditt härliga positiva sätt som gör många glad.

Marit Johansson sa...

Jag ser skelettgubbar :) men vill veta vad var det egentligen för ljusfenomen du fotade?

Carita Liljendahl sa...

Ser lite ut som en röntgenbild på en gammal tant? :-D