söndag 1 november 2015

Skyltsöndag 25 - en riktig höjdare


Veckans skylt på min herrekiperingsbutik vid Odenplan är kanske inte så där direkt upphetsande. Utgår ifrån att texten syftar till musikalen Cabaret. Men, misströsta inte. I torsdags hittade jag nämligen min hittills bästa skylt - tycker jag då. Lägger upp den sist – allt för spänningens skull alltså;-)


Perfekt ju! Cirkus har utförsäljning! Om man är sugen på elefanter, kameler, apor och clowner med mera är det bara att åka till Årsta. Vilka rabatter!


Kan tycka att skylten helt klart har ett dubbelt budskap. Åtminstone om man har en konstig hjärna som jag samt pratar svenska och engelska. Undrar om Åhléns har tänkt på det. Om ja, tummen upp från min sida:-)


Fröken Söt heter butiken på Götgatan på Söder där denna kultiga skyltdocka står. Har visat butikens markis förut, men den här skyltningen var så himla – ja just det - söt så…


Äntligen! Här är det, mitt bästa skyltfynd i år - ja, enligt mig då. Upptäckte skylten av en ren slump när jag bytte trottoar på Drottninggatan för att fota något på andra sidan. Asgarvade medan jag fotade den simpla papperslappen som gjorde åtminstone mig riktigt glad. Butiken heter kort och gott ”China Store” och säljer allt möjligt krimskrams, bland annat buddhor.

Det är toppen att fler och fler av er underbara läsare verkar hitta skyltar… precis överallt. Det är meningen med temat:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara.

Alla som skyltar hittar ni här.

23 kommentarer:

Monica sa...

HAHA produktutvecklare undrar vad som
behöver utvecklas lucka bak som förr tro;-)
Fröken söt var en riktig läckerbit med pussmun.
Ha en bra dag

Kolonilotta sa...

Alls skyltar var ju helt makalöst bra! :)
Hur man inte älska fröken söt?!
Och kalsongutvecklare...haha...ja, den var bra!
Din herrekipering är förlåten denna gång eftersom dom annars alltid har så bra text på skylten.
Och sist men absolut INTE minst...
Tänk va skönt om alla butiker, även den jag jobbar i, fick ha flexibla öppettider.
Då skulle vi öppna VÄLDIGT sent på helgerna! ;)
Och stänga tidigt på fredagar! :)
Helt suveräna skyltar som alltid!
Du är helt enkelt bäst på det här!
Alltid ögonen med dig.

Della sa...

Än en gång visar du att du är mästare på att hitta skyltar. :)

Eva Trillian sa...

Folkets filling :) Gillar!
Härliga öppettider - lagom vagt. Borde införas som arbetstider på alla arbetsplatser - utom SJ!

Comsi comsa sa...



Ha ha ha, vilka roliga skyltar...
Skulle vilja se mig själv åka till Årsta och köpa en elefant och spatsera hem med, he he.... Gissar att jag skulle få parkera honom utanför fastigheten.... Öppettiderna älskar jag, haha så kul! :)))


Ama de casa sa...

Haha! Bara älskar sista skylten :-D

Anita Malta sa...

För att ta det från början. Du visar hela fem fantastiska skyltar var och en med sitt mer eller mindre intressanta//informativa/fyndiga/söta och sist men inte minst väldigt roliga budskap där den sista sammanfattar allt utom möjligen det söta ;-)

Tycker verkligen att det är roligt att du fortsätter att "förvalta" Skyltsöndag. Tycker att du numera "äger" den men det ska vi kanske inte gå in på ;-)
Däremot möjligen en uppdatering av listan utan att vara petig. Jag menar det var ju inte igår "Lena i småstaden" var med. Tror också att det skulle locka fler att delta om du hade en länklista varje söndag så man ser direkt vilka som skyltar vilket också gör det lättare att kommentera. Men jag har full förståelse över att/om du inte vill. Det var bara en tanke och är nöjd och glad över som det är och att Skyltsöndag får leva vidare tack vare dig !!

Susjos sa...

Visst äger du skyltsöndagen nu BP? :-)
Härliga skyltar som vanligt, tänkte direkt på "Cabaret" vad gäller herrekiperingens skylt! ..haha, jag förstår att du blev glad över den sista skylten! Galet bra, precis som du är!!!

Stare Ström sa...

Hoppas du var på utförsäljningen på Cirkus så vi får se dina fynd!

Susanne ❤️ sa...

Verkligen underbar sista skylt lite siesta och utland på den love it !!
Och fröken söt butiken är ju sååååå söt :)
Tack för bästa skyltar som vanligt!
Kramisar Sanna

Mias Mix sa...

Åh vilka underbara skyltar du har hittat! Den sista är ju bara bäst!
Svar: Jag brukar beställa viner på vinguiden-com och sen är det bara att hämta på systembolaget. Jättesmidigt!

Susanne ❤️ sa...

Ps.. kom ju på att jag skulle behöva lite elefanter och andra saker till dotterns födelsedag haha har det redan varit utförsäljning på cirkusen ???
Puss Sanna

Beppan sa...

En billig apa eller utvecklade fillingar vore ju nå´t!
Sista skylten tar ju priset! Hur kul som helst!
Och du har ju också förmågan att se det där lilla extra :-)

Anita Malta sa...

..nu var det ju just InLinkz jag hade i åtanke men var kanske lite otydlig med ordet "länklista" ...och visst, självklart ska gamla godingar vara med bland skyltare. Man vet ju aldrig när de kan dyka upp igen som gubben ur lådan vilket vi självklart hoppas att de gör ;-)

KajsaLisa sa...

Va, har Fröken Söt öppet fortfarande? Dom skulle ju slå igen. Jag länkar upp en Fröken Sötbild till din skyltsöndag i morgon som ligger på lagret. Släppte just en helgbild.
Sen är ju Claes Göran lika finurlig som vanligt :)

Steve sa...

Det var en galen samling skyltar du hittat.

Geddfish ♥ sa...

En tokig samling skyltar! Svårt ta ut bästa.
Fast bästa är nog ändå den sista, haha! Raka besked, på något sätt, haha! Inte.
Och fröken söt med plutmun, oemotståndlig affär att titta in i iaf.
Nä, nu ska jag jobba färdigt på det inlägg som sprang iväg igår kväll. Knapparna Publicera och spara ligger för nära varann, buuu.
Ha en bra dag!

Anki sa...

Vilken härlig samling skyltar! Du är fenomenal på att hitta de riktiga go´bitarna!
Den sista med öppettiderna är ju helt underbar!
Tänker varje vecka att jag ska delta i det här temat, men det är dåligt med skyltar här i skogen :)

cat sa...

Ja det var udda öppettider i sista bilden, vill jag lova!
Vet inte om det skulle räcka med att bli kallad för söt, för att jag skulle gå in i en butik, men det var en gullig skylt.

FREEDOMtravel sa...

Vilken underbar skylt hos Fröken Söt! Känns som ett behagligt jobb för övrigt ;)

Carita Liljendahl sa...

Oj så många fina skyltar!
Har först nu gått upp för mig att det där på den första skylten är från samma företag, som alltid skyltar om, varje vecka?

anemonen sa...

Toppenskyltar var det här med fröken Pussmun i topp. Ångrar jag sålde av min skyltdocka när jag ser den här läckra damen. Småländska priser på Cirkusen så där skulle man varit och fyndat en apa eller två. fniss fniss. De där öppettiderna var generösa i överkant. Ha en fin vecka.

Unknown sa...

Älskar cirkus urförsäljningen och sista skyltfyndet såklart. Alltså du blir bara bättre och bättre på området.
/Kiki