söndag 22 november 2015

Skyltsöndag 28

Nedan ser ni mina skyltfynd som jag snubblade över den gångna veckan. Tycker det blev en riktigt rolig blandning. Å ni, stort tack till alla er som hänger på temat. Era bidrag blir bara bättre och bättre:-)


Herrekiperingsbutiken Claes-Göran vid Odenplan slår ett slag för omtänksamhet. Väldigt trevligt i dessa tider tycker jag. Eloge!

Smaksensation

Har aldrig ätit en riskaka varken med eller utan pizzasmak. Men jag kan inte tänka mig att riskakor ser ut som flaskor som innehåller "BBQ sauce sweet spicy chipotle."

Kantareller

När jag såg priset på kantarellerna fick jag en viss (=stor) förståelse för alla som beger sig ut i skogen och plockar själva till en kostnad av noll kronor. Gillar visserligen kantareller, men 599 riksdaler kan man ha roligare för om man säger så.

Kaffe

Nu är jag ju väldigt kräsen (=kinkig och gnällig) när det gäller kaffe. Å kaffe gjort på 23 kaffebönor tror jag inte skulle falla mig i smaken. Jag vill ha starkt kaffe som ger mig en kick;-)

Dubai

Gillar resebutiker med humor – Ticket i Täby Centrum.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara.

Alla som skyltar hittar ni här.

27 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Viken tur att du har herrekiperingen, för där har du garanterat EN rolig skylt! Fast du hittar ju så många ändå... just nu är det torka hos mig, efter dagens.
Riskakor, oavsett utseende och smak, så var det dyrt. Jag har smakat men köper inga mer.
Kaffet, där håller jag med dig, jag vill ha MÅNGA bönor i, mao starkt!
Och Dubai, skitrolig, haha!
Ha en fortsatt fin söndag, här kommer mörkret krypande nu, urra burra.

Kolonilotta sa...

Min första spontana tanke är ju att det fortfarande faktiskt finns kantareller att köpa!
Det kan vi tacka den varma hösten för! :)
Och härligt att herrekiperingsbutiken hänger på med ett passande tema.
Den felaktiga skylten i butiken måste jag ju bara försvara med att dom säkert bara lagt ifrån sig den så länge....
Men aja baja ändå.
Så får det inte gå till!
Nu har jag ju aldrig varit i Dubai.
Men har hört och sett att det är underbart på alla sätt. Så vem skulle inte vilja stanna kvar där...!
Härlig blandning av, som alltid, kanonbra skyltar! :)
Love it!!!!

Guldkryckan sa...

599 kr?
Jösses, håller mig nog till vanliga svampar jag.
Skyltsöndag?
Nån gång ska jag ta mig för detta.
Ha de bra nu bp

Ama de casa sa...

Haha! Roliga skyltar här hos dig som alltid :-)

Synd på returbiljetten, annars hade jag nog slagit till... ;-)

Eva Trillian sa...

Herrekiperingen levererar igen :)
Svamp Kantarell. Vill genast veta om ordentlig presentation skett eller om det borde stå Herr Kantarell ;)
Svagt kaffe med 23 bönor? Kanske inte ... om det är till EN kopp.
Gillar humor i reklam!

Comsi comsa sa...



Herrekiperingen går jag förbi dagligen och då tittar jag om du står där och fotar. :)
Dom där "riskakorna" hade jag nog bara gått förbi...

Flygerbjudande var bra, he he...

Härliga skyltar som vanligt hos dig.

Kramen ♥

Maria sa...

Sista skylten var lätt bäst på länge!!

Susanne sa...

Hihihi, Dubai skylten är bra. Känns precis så när man är på semester.

Kicki sa...

Du hittar då en massa olika skyltar! Jag letade i arkivet och hittade en och inte ens med text! Kul med Dubaiskylten!

Ditte sa...

Tack för dessa trevliga skyltar! Och ett par gav mig en välkommen skrattattack; den med Dubai ( ett trevligt och varmt resmål) och den med riskakorna. Vad gäller svamparna så var dyrt och mycket mer lönsamt att själv plocka, eller uppsöka Hötorget där men kan pruta.Vad gäller kaffet håller jag helt med dig, 23 bönor verkar klent.
Trevlig kväll önskar jag dig.

Susanne ❤️ sa...

Åhhh vad synd att det ingick retur man skulle ju kunna stanna och skylla på att man trodde det inte ingick ;) härligt med humor !!!
och kantarellerna ojoj vilka priser tur att vi fick 0kostnad för dom vi har hemma, torkade i ugnen och perfekta att lägga ivatten den mängd du behöver och att ha i matlagningen mums
Men jag är villig att prova det kaffet ;) eller kanske 23 st olika kaffe :) då skulle min lycka vara gjord och vilken ork jag skulle få haha
till den första skylten det är verkligen COOL att sprida snällhet sååå bra skyltat den här ggr !!!
Kramisar till dig
Sanna

Susjos sa...

Dubai skylten är ju underbar! Ja, alla skyltar är fantastiska! Tänk att kantarellerna är sååå dyra, skulle köpa lite kantareller häromdagen på citygross, men 60 kr för nästan ingenting, nej, det blev champinjoner istället ,inte lika gott,men...

Tack för härliga skratt såhär på söndagkvällen ...nu ska jag strax åka till jobbet efter nästan tre lediga veckor, galet,jag vet!

Mias Mix sa...

Claes-Göran är helt suveräna!! Så är du också som låter oss följa deras skyltning vecka efter vecka!!
Om nu caféet har 23 olika bönor så har de säkert någon som är tillräckligt stark för dig ;)
Riskakor med pizzasmak skulle jag inte vilja ha, och kantareller för det priset skulle jag aldrig nånsin köpa! Nej skulle nog inte köpa överhuvudtaget när man kan hitta i skogen :)
Ha det bra!!

Helena sa...

Svamp kantareller... Undra hur de tänkte där? Så trevligt med skylten i den första bilden. Mer såna skyltar behövs. Fin söndagskväll till dig.

Beppan sa...

Du är fantastisk på att hitta klurigheter!
Claes-Görans budskap är ju kanon.
Och så resebyråns om returbiljetten.
Sånt fastnar!!

Det där med reflexer. Det bästa är ju västar - eller fastsydda remsor på kläderna. När bilisten själv får välja....

Marina sa...

Något hårdsmälta riskakor om man säger så...

KajsaLisa sa...

Vilken härlig uppmaning, bara älskar Clas Göran :)

FREEDOMtravel sa...

Jag borde ju verkligen hängt på Skyltsöndag igår, men tänkte inte på det... Älskar Dubai-skylten förresten! Och förlåt dålig förklaring på vår blogg just nu! Det ÄR rörigt, så då blir det väl det på bloggen oxå ;) Vi får tillträde till båten månadsskiftet nov/dec. Tills dess ska vi fixa allt möjligt, inkl åka till Arboga. Men vi kan inte åka dit med full husbil, för allt går inte in i mini-bilen, hehe ;) Alla som bor i husbåt här har ett förråd ( som i lägenhet) men förråden ligger under vatten! Vi har ALLA grejor där(hyr ut båten tömd på personliga prylar) och där är alltså vattenskadan...

Monica sa...

HAHA älskar när det blir fel, riskakor av
denna modell är nog inte bra för tänderna
att tugga på.
Humor i reklam är ju aldrig fel men det är
priset på kantarellerna, går förbi jag med.
Lusten har inte infunnit sej helt är lite
mycket trassel just nu och mycket av det
beror på neddragningar i sjukvården :-(
Ha en skön måndag Kramen

Ama de casa sa...

sv: Haha! Så rätt du hade - en liten minisemester är precis det vi tänkte passa på att göra så här mellan motionspassen :-)

Steve sa...

Visst vare det en rolig blandning.
D och Nelson kom hem med kantareller fulla D:s mössa (man tager vad man haver) efter en skogspromenad förra vecka. Jag ska tala om kilopriset för D så får hon känna att det var en extra lönsam skogspromenad

cat sa...

Ja snällhet är en sällsynt vara nu för tiden. Tur att den finns hos Clas-Göran :-)
Mmmmm kantareller. Hittade knappt en enda i år, fast det kanske mest beror på att jag inte letar så aktivt ;-)
Kaffe ska ge en väck-mig-kick och jag har en låg tröskel för vad som kan slinka ner för att uppnå den kicken, men riktig osmakligt kaffe kan förstöra en hel dag.

Anni sa...

Nog är de skogens guld alltid, kantarellerna ...

Anni sa...

I affären som förr hette Mique, på Gamla Brogatan, hittar du reflexer. Eller på deras nätsida:
http://www.milq.se/se/search.php?id=9393

Jag har just nu en döskalle tillsammans med två blingbling-tofsar från Designtorget (också reflexer). Söt kombo.

Tredje året i Hjo sa...

Skylten med Dubairesan var fin. Fast jag säger inte tyvärr, jag säger tack och lov.

anemonen sa...

FANTASTISKT härliga skyltar. Tyvärr blev det ingen skyltning för min del i helgen, men jag kommer igen.....

Anki sa...

Som alltid en härlig blandning av skyltar! Skulle aldrig betala det priset för kantareller... såå goda är de inte :)
Bra att du håller tummarna för mig... tror tyvärr inte det hjälper ända till slutet, men jag gör så gott jag kan :)