tisdag 10 november 2015

Tre festliga ansikten med (bilrelaterad) bonus

Nu har jag ju alltid påstått att bilar har ansikten. Det har jag också bloggat om tidigare. Idag kan jag inte låta bli att visa er ytterligare tre bevis på mitt påstående. Dessutom kan jag utan minsta tvekan konstatera att gamla bilar hade betydligt festligare ansikten än nya modeller. Eller vad tycker ni?


En Volkswagen XL 1. Med tanke på att företaget hamnat i ett rejält blåsväder på senare tid, besparar jag er en beskrivning av bilen. Den lär ju i alla fall inte stämma... Tycker att XL1:an har samma fåniga leende på läpparna som Erik Hamrén, tränare för det svenska fotbollslandslaget.


Denna Triumph har aningen ledsna ögon och ser lite sammanbiten men ändå bestämd ut.


En Austin Healey Frogeye Sprite. Å visst ser den ut som världens sötaste groda. Love it:-)


Den här "mössan" upptäckte jag på golvet i Täby Centrums parkeringsgarage idag. Kolla de olika mönstren i mössan som förresten skulle komma väl till pass i Triumphen och Austin Healeyn - mössan alltså, inte mönstren;-)

Tisdagstema kör med ”festligt” idag och jag tycker att bilarnas ansikten passar alldeles perfekt till temat. Fler festliga bidrag hittar ni här.

PS. Inte alla (=många) av mina bloggläsare är ju sådär värst intresserade av bilar. Så jag tänkte att ni kanske hellre tittar på ansikten i stället;-) DS.


25 kommentarer:

Anki sa...

Fina bilar... speciellt "den lilla grodan! Jag gillar liksom du bilar... och visst har bilar ansikten med alldeles egna uttryck :) Numer hittar jag ansikten och figurer både här och där.

Olga T sa...

Ååååå vilka underbara bilar!! Austinen och Triumphen är mina absoluta favoriter!!
Har skrattat åt kommentaren till leendet och tittat extra noga. Ska nog titta en gång till och se om det verkligen stämmer, men tror faktiskt att det gör det ;)
Mössan i golvet är bara helt klart en Beate-mössa! Bara du kan hitta dem. Och nu vet jag vad jag ska gör för inlägg ikväll.

Guldkryckan sa...

Fantastiskt hur du får till det tycker jag.
Har inte mycket intresse för bilar men detta gör det ju mer intressant.....även bilar har ju känslor sägs det ;)

Nu ska jag ta mig en liten quicknap....ha de bäst Bp.

Susanne sa...

Jag tycker oxå att alla bilar har ett ansikte. De flesta är rätt glada ;)

Comsi comsa sa...


Mössan var hur fin som helst, den vann över både Triumphen och de andra bilarna..... :D

Kolonilotta sa...

Nu gillar ju jag både snygga bilar och söta ansikten.
Och här fick jag båda i ett! :)
Men like!!!
Och visst ser man att det är en mössa!
Ser ut som en sån där härligt varm en som behövs när kylan och snön kommer!
Ha det gott ikväll.
Kram! :)

Susjos sa...

Så söta de är den lilla Triumphen och Austin!
Och visst ser man att det är en mössa!!! Du kan du!!

LissenTo sa...

Den sista har ett godmodigt ( vilket gammaldags ord) roligt uttryck. Favoritbilen av dom tre du visar.

Susanne ❤️ sa...

Är väl ingen bilfantast men älskar gamla bilar framför allt dom gamla bubblorna :) dom e såååå söta, men nu kan jsg tänka mig Austin också ;) riktigt söt den med och vad du hittar underbara bilder mössan var ju hur fin som helst och det av hjulspår ;)
Stor kram till dig hoppas du njuter av ett varmt bad ;)
Finns inget bättre :)
Kramisar Sanna

Rantamor sa...

Gillade den sista bilens ansikte, det fick mig att tänka på Betty Boop av någon anledning.
Mössan kan du skicka till någon stickkunnig som säkert skulle ta ut mönstret utan att blinka ens. =) =)

Och att du inte ville kommentera deon hos mig fick Rantafar att fundera om ni redan hade den i badrumsskåpet... =) =) =)

Tjingelingen från Rantamor å Rantafar.

Geddfish ♥ sa...

JAG gillar bilar!
Och visst har bilar ansikten, riktigt kuliga sådana.
Favvisarna blev de två sista, absolut.
"Mössan" var skitkul
Nu ska jag stänga mina blå om en kvarto så där. Så svejs!

Steve sa...

Jag tycker att gårdagens Jeep har det härligaste leendet, raka motsatsen till den lilla oskuldsfulla grodan.

Ama de casa sa...

Bilar av äldre modell är finare. Precis som kvinnor av äldre modell... ;-)

Ama de casa sa...

sv: Jag var tvungen att kolla direkt. Men jag kan inte se nåt stavfel - trots att jag kommenterat så sent... ;-)

KajsaLisa sa...

Jättekul iakttagelse och snygga bilder. Den sista fick mig att tänka på Betty Boop, riktigt söt :)

Husbilen-Ellen sa...

Grodan är söt! Jag gillar den! Elisabeth

Maria sa...

Har aldrig tänkt på att bilar har ansikten förr men det har de ju!!!
Tack för din kloka kommentar på mitt inlägg igår! Jag ska verkligen jobba på att varva ner och hitta någon slags balans som funkar för envisa mig!!
Kram

Unknown sa...

Fantastiskt bra tolkning av temat. Jag gillar verkligen Austin-ansiktet, men skulle själv ej vilja köra runt med det flinet. Ingen skulle ju ta mig på allvar.
/Kiki

Eva Trillian sa...

Austin Healy :) cutest of them all! *ribbit*

FREEDOMtravel sa...

Den vita var ju hur söt som helst!!! :) Vet inte om jag alltid tycker att bilar har ansikten men den har det definitivt!

cat sa...

Åh den sista var ju helt underbar! Den är ju ursöt om man nu kan säga så om en bil.

Kerstins foto sa...

Bilarna från förr hade mer känsla och mer karaktär. Älskar den vita Austin, vilken underbar uppsyn! :)

Anita Malta sa...

Vilket härligt festligt inlägg !! Haha.. här gillar jag grodan mest men inget jag gärna skulle vilja köra runt med själv. Nä, då väljer jag heller den knallröda Triumphen.
Mössan tror jag faktiskt att bara du med din enastående fantasi skulle lägga märke till där i garaget men nu fick vi se den också och att det är en mössa är det ju ingen tvekan om ;-)

Stare Ström sa...

Det var en snygg kombination, att få ihop både bilar och ansikten!

Ditte sa...

Nu gör jag mitt tredje försök att kommentera. Blogger vill inte ta emot min kommentar.
Jätteläckra bilbilder och ansiktena passade så br ihop med respektive bild. Först tänkte jag att alla passade mig, men efter att ha tänkt ett tag och konstaterat att innerstan och Söder har ont om p-platser så bestämde jag mig för den vita Austin. Healey. Som huvudbonad tänkte jag mig en läcker skinnmotorcykelmössa/hjälm.
Tack för dina festliga bilder!