tisdag 22 november 2016

Plötsligt händer det



Gissa om jag blev aningen förvånad igår vid klockan 15:30 när jag såg dessa ”ufon” på innergården. Nu var det inga riktiga ufon, inga falska heller för den delen utan bara bautastora fotoskärmar och maffiga strålkastare. Sedan belystes träden också – vackert! Å där tog nyfikenheten över kan jag säga. Tog mig ned till ”scenen” för att ta reda på mer. (I mitt nästa liv blir jag journalist, jag lovar!)

Postkodsmiljonär
Väl nere på marknivå frågade jag en ljustekniker om vad som var på G. - Inspelning av Postkodsmiljonären” fick jag som svar.
- Den startar klockan 17:00. Okej då, en och en halv timme tillgodo. Träffade gulligaste grannen Maria under tiden, berättade om ”eventet” och hon hängde såklart på när allt plötsligt hände på en innergård nära oss. Vårt postnummer var inte ens med i leken, vilket inte gjorde så mycket, då ingen av oss sett programmet och därmed inte satsat på lotteriet heller.

Intervju i Lokaltidningen
Men bilderna av firandet blev helt okej med tanke på vilken kamera jag har. Dessutom blev grannen och jag intervjuade av lokaltidningen under tiden vi väntade på ”the big star” som skulle överlämna vinstchecken på en miljon kronor. ”Döda Torget” vid Täby Centrum var ämnet som den Täby-födda reportern ville skriva om. Loved it:-)
Enjoy!


Vackert!


En barnkör som sjöng hellre än bra. Kolla föräldrarna som fotar sina kommande Idol-stjärnor.


Den här bilden är inte ett dugg misslyckad! Jag lyckades ju faktiskt få med Michael Jackson;-)


Nej, det var inte Michael Jackson utan Carola som överlämnade prischecken. Det fick hon göra ett antal gånger innan TV4:s producenter blev nöjda. Rätt familj vann kan jag säga - ett par i 40-årsåldern med tre barn.


Är ingen fan av Carola, men tycker att hon är en otroligt vacker kvinna. Här fick hon sjunga något "juligt" tre gånger innan tv-producenterna blev nöjda. Rösten var förvånansvärt klen. Otippat.

PS. Carola måste ha hastat från Täby direkt till Fotbollsgalan i Globen. Där satt hon förresten med en snarlik jacka som den hon hade på sig vid överlämnandet av prischecken. DS.

27 kommentarer:

Ditte sa...

Bra "scoop" här och bra foton.
Vill till att hänga med när och om det händer. DEt gör du verkligen! Tack för att jag också fick följa med. Och mycket fck du med! Vad gäller programmet är dte inget jag ser eller ens har sett men jag gläds när vinsten går till någon som kan behöva det där extra och det gör man nog med tre barn.
Vad gäller Carola så måtte hon ha jobbat på bra för jag såg henne också där på fotbollsgalan och nog verkade jackan vara densamma.

Emma, Sol som sol? sa...

Den där luddiga jackan såg inte ut att vara någon bra kombo med alla facklor... Fjuff! liksom.

Ama de casa sa...

Åååhhh!!! Coolt! Plötsligt händer det som sagt.

Jag har sett Carola live en gång. På Stinsen köpcenter i Sollentuna. Hon var förvånansvärt liten... Lite senare (eller möjligen innan?) var Jöback där. Han var om möjligt ännu mindre - trots skyhöga platåskor :-)

Oj vad det händer saker på din gård! :-)

Ama de casa sa...

PS: I början av 80-talet var det en städerska på mitt jobb som satsade 27 kronor på måltipset när det var alldeles nytt. Hon vann en miljon. Helt rätt person att vinna även det om du frågar mig :-)

Comsi comsa sa...


Wow, hos dig händer det
grejer. :))
Snyggt fotat och snabb var du också, å visste bor det en journalist i BP :))

Kram ❤

Geddfish ♥ sa...

Wow, här HÄNDER det!!
Journalisten BP, där var du skjutjärn, snabb som tusan! Jag har också lite av det där inombords drivet, om jag ser nåt, men du har definitivt bättre kamera vid sämre ljusförhållanden. RIKTIGT bra bilder!

Och här är vi lite synkade igen. Du har snackat med journalist och det har jag med, fast en annan dag, men presenterat idag.

Rantamor sa...

Men jäsiken fick Carola dela ut en miljoncheck , visste inte att hon var med i postkodlotteriet.
Nej inte heller jag är något fan av denna kvinna, men håller med dig hon är väldans väl bibehållen, och har säkert sina toppar hon med, såg att hon var på tv och promotade sin KOKBOK...
Alla ska ge ut en kokbok, det är nog ett måste, sen om dom aldrig gör mat är ju en annan femma.
Och tur att det gick en miljon till en familj som säkert behövde pengarna, ja alla behöver väl pengar på ett eller annat sätt.
Nu kanske jag får se en smymt utav dig på tv till helgen när det hela ska sändas...

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

En skymt utav dig, ska det stå.

nalta norrland sa...

WOW rätt person på rätt plats å leverera kan Du ju göra med bravur.
Snygg bild.
Är inget big fan av Carola å Postkodlotteriet har jag ingen aning om hur det fungerar.

Det som händer, det händer i Täby :)

Susjos sa...

WOW!! BP..vad du levererar!!!! En bild på Carola!!!!! Fantastiskt!!! Vilken grej! Hon såg faktiskt ut som M Jackson på den första bilden,men sen kände jag igen henne! Har jag någon cd med Carola?... Jo..en julskiva som är mycket bra. Har aldrig varit nån "fan of Carola", då jag väl var lite "för gammal" när hon slog igenom. Men med åren så har jag blivit så fascinerad av hennes fantastiska röst..hon sjunger ju suveränt bra! ..och lyssnade på hennes sommarprat i år...eller var det förra året...tiden går ju så fort! Och jag måste säga att den tjejen respekterar jag!

KajsaLisa sa...

Bilden på trädet blev läcker. Sen bilden på Michael Jackson. jag har några stagedivingbilder från The Underworld förra veckan som ser ut sådär ungefär. Lägger ut dom så småningom.

Marina sa...

Sedärja, första parkett alltså!

Kolonilotta sa...

Va roligt med lite ovanlig action på hemma plan. :)
Carola var en favorit när jag var liten. Men sen blev hon så knäpp med allt halleluja Hahaha..

Eva Trillian sa...

Varför bli journalist när du kan bli mamarazzi som tar enorma priser för foton ingen annan lyckats ta? Som den på Michael Jackson till exempel ;)

Susanne sa...

Spännande. Tur att det inte var ert postnummer som gick en massa pengar ;)

Anki sa...

Vilken tur för vinnarna ... och skickligt av dig som fick till riktigt häftiga bilder från prisutdelningen där på "Döda torget" - snyggt jobbat!

Anita Malta sa...

Vad roligt när det händer något oväntat och på hemmaplan dessutom.
Och du lyckades med att ta vackra, rara, roliga, glada och riktigt bra bilder. I den ordningen alltså ;-D

Tycker Carola är en fantastisk människa och artist. Vilken utstrålning, vilken röst och sen är hon väldigt vacker. Plus viljestark, självsäker på ett positivt sätt och samtidigt ödmjuk. Nä, jag varken känner henne eller är ett fan men så känner jag inför henne :)

Steve sa...

Postkodlotteriet har jag aldrig deltagit i, mest beroende på att det är en företeelse som jag tycker oerhört illa om. Illa tycker jag om alla lotterier och liknande som ständigt jagar mig med "fantastiska" erbjudanden. Såna som inte förstår att ett nej är ett nej.
Kul dock med ljus över "Döda torget".

Monica sa...

Postkodlotteriet har vi returnerat hur många
försändelser som helst till men till slut
trillade väl polletten ner och man slutade.
Alltid trevligt med lite nytt i en annars
vanlig vardag om vi också skulle köra fake boobs
och några sprutor botox skulle vi nog bli minst lika
vackra tror jag HIHI
Får kolla mitt i Täby;-)
Ha en bra dag;-)

cissi sa...

Nämen, Täby strålar verkligen av stjärnglans!! Det är kul när det händer något! :)

Meta sa...

det gäller att utnyttja nyfikenheten. Men du det är aldrig för sent sätt igång. Härligt att få vara med i verkligheten också.
Ha nu en bra dag
kram Meta

cat sa...

Nämen vilket ståhej du har lyckats dokumentera! Annorlunda fototillfälle vill jag lova.
Är heller inget fan av Carola men hon sjunger vackra julsånger.

FREEDOMtravel sa...

Åh waow, här blev du ju en riktig nyhetsfotograf! Mitt i händelsernas centrum vid rätt tillfälle :) Och kul när "rätt" människor vinner :)

Åke sa...

Ja rätt lika Mikael ;) Han kanske föll för hennes näsa, vem vet :)

Carita Liljendahl sa...

Brukar kolla programmet. Månne det gått ut / visats redan?

Anni sa...

Tufft för familjen att se lika glada och överraskade ut vid varje om tagning!
Synd att inte du vann :-)

Husbilen-Ellen sa...

Vilket jippo! Du fick ju några intressanta objekt och möten!!