söndag 20 november 2016

Skyltsöndag #80

Även den här veckan har jag fått ihop ett gäng skyltar, dock inte mitt bästa bidrag. Men med tanke på att julen närmar sig med stormsteg lär det förhoppningsvis bli fler och roligare varianter. Vem vet, jag lyckas kanske någon gång med en röd tråd i min skyltning också. Inte bokstavligen dock, då julskyltningen här i huvudstaden går i alla möjliga färger utom rött… stay tuned så får ni se;-)



Efter två veckor hade Claes-Göran faktiskt bytt skylt den här veckan. Eller rättare sagt ena halvan är korrigerad och nu rättstavad fast slarvigt monterad, medan den andra är ny. Butiken längtar uppenbarligen efter julhandeln.


Den här skylten i tunnelbanan skrattade jag gott åt. Uniflex borde bli nedringd - främst av tjejer:-)


Tycker den här reklamen är riktigt fyndig, även om Black Friday är ett relativt nytt påfund i Sverige.


Den här etiketten är vardagsmat i USA, men jag blev aningen överraskad näg jag upptäckte den i en svensk butik som säljer T-shirts tillverkade i Colombia. Landet ska ju ha en folkomröstning till om ett ”fredsavtal” med Farc så jag tycker att skylten inger hopp. Dessutom är den färgglad:-)



Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

22 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Så CG har jullängtan, ja han får allt vänta lite till. :)
Härliga skyltar :D))

Kram ❤

Ama de casa sa...

Dom hade Black Friday även i Murcia. Vissa saker sprider sig, främst dom som gynnar handeln tror jag ;-)

Julen SKA vara röd. Och lite grönt går också bra :-)

anemonen sa...

Å nu var du inte rättvis mot dig själv. Det var välan en bra skyltning med fyndiga meningar. Är det månne modernt med vitt till jul istället för rött eller kanske grönt för det är grönt ute nu här iaf. Ja min skyltning är inte jämförbar med din för jag har varit bortrest och du kan gissa hur många skyltar jag har hittat på bortaplan där det bor i ca 90 pers. Jag har dock knåpat ihop något som kanske kan locka till skratt eller buuu. Tack för du visar hur en skyltsöndag skall se ut. Men jag hänger dock me..........ja hänger me ja.....

Carita Liljendahl sa...

Claes kan väl variera i det oändliga. En del är bättre än de andra!
TC:s gulsvarta känns igen.
Snart är jag där!

Steve sa...

Kundtjänstmedarbetare? Så glasklart.

Monica sa...

Åka till Täby på fredag aldrig i livet, måste
vara en skräckupplevelse med allt folk.
Jul firade vi inte förra året får se hur det
blir i år.

Täbys åldringsvård är ökänd ingen verkar vilja
jobba på äldreenheten i kommunen man byter handläggare
stup i kvarten.
Man beviljade henne inte ens ledsagare när hon skulle på PET/CT
röntgen på KS i fredags pga misstänkt tumör i lungan, det är
bara ett i raden av avslag.
Kommunen tar betalt för hemtjänst hel månad fast hon varit på sjukhus halva och pengarna går direkt till kommunen hemtjänsten får bara betalt för utförda tjänster.
Snyggt att hon som fattigpensionär måste betala både för att ligga på sjukhus och hemtjänst under tiden hon ligger där
Att dom skulle bättra sej tror jag på först när det blir 7
torsdagar i veckan.
Ha en skön söndagkväll.
PS det är min klumpighet som gjort att det inte går att kommentera :-) DS

Rantamor sa...

Läst ikapp mig på din blogg och ser att du bara fortsätter att leverera från Storastaden Stockholm. Topp !!
Kul för oss som bor en bit ifrån!!!

Tjingelingen från Rantamor som du förmodligen lessnat på av allt uppehåll !!!

anemonen sa...

Hmmmm jag måste tillägga att det är inte jag som är ekorren av oss två. Det är gubben. Jag slänger alltför mycket som jag sen ångrar. Det är därför han inte har kunnat flytta allt än. Han håller på än och så efterlyser han ett mindre magasin för sina prylar innan han har byggt ut sitt garage. Jag är glad att jag inte är en sparare. Min mor var det och jag minns att hon jämt sa det kan va bra att ha. Tänk om det blir krig. Det sa hon på 50 talet, men kriget slutade hon prata om senare men det kunde ändå va bra att ha hehehe Jag tackar och bugar för komplimangen. Du vet på landsbygden kan man mer va som en groupie och gå in till artisterna för då behöver en lantis som jag inte va rädd att göra bort mig. Jag tar på mig en annan roll då. Kan du tänka att jag en gång var så blyg så jag knappt vågade kika upp. Men det har jag tagit igen med råge. Kul är det back stage men jag saknade "min" Rebecka som är i huvudstaden nu till finalen.

Geddfish ♥ sa...

Fräcka skyltar du levererar!
Fast, när man tittar på skyltar nuförtiden, så tror man knappt man bor i Sverige längre. De är mestadels skrivna på utrikiska ;)
Skyltsöndagskram!

Emma, Sol som sol? sa...

Hmmm... Hur tänker Uniflex med sin reklam? Att man ska sitta på tunnelbanan och sköta sitt jobb, sitta och svara på kundtjänstfrågor osv? Hur går det ihop med sekretess? Undrar hur många gånger jag har suttit på pendeln eller andra kommunala färdmedel eller offentliga sammanhang och hört (mest) män diskutera avtalsfrågor och liknande. Jag förstår inte hur folk tänker. Eller det är väl det de inte gör...

Eva Trillian sa...

Det läskiga är väl egentligen att det inte alls är långt till jul ;)
Snygg samling skyltar - som vanligt!

Ditte sa...

Omväxlande skyltning och det i sig är en klarröd tråd i dessa juletider.
Dessutom förekommer det röd-gul-oranga på skyltatna.
Täbys skylt hintade dessutom om röda priser på denna ljusa svarta dag.
Vad gäller jobb och prat i moviler på tuben och bussar så är jag glad om jag slipper höra det.
Sista skylten är hoppfull, helt klart. I alla fall vad gäller både färg och budskap.

Susjos sa...

Haha, underbara skyltar som vanligt inne hos dej! ..och så underfundiga! Tunnelbaneskylten skrattade jag åt, liksom Täby C smarta Black friday skyltning, tänk att du alltid hittar de där coola skyltarna!!!
Sov gott Kram!

Marina sa...

Jag har fortfarande inte riktigt förstått det där med "Black Friday", men den kanske har kommit för att stanna så jag hinner lära mig...

FREEDOMtravel sa...

Den gula skylten är ganska fyndig, men ändå lite svår att relatera till eftersom man inte är så bekant med begreppet black friday. Men försäljarna gillar förstås alla koncept som har med ökad försäljning att göra ;)

Jacob sa...

Första skylten fick mej att tänka på Lill-Babs
Är du kär i mej ännu Klas-Göran

nalta norrland sa...

Black friday är ju ett begrepp inom näthandel.
Hur det är nån annanstans kan jag icke svara på då vi icke har några affärer i vår närhet förutom ICA/COOP å de kör mycket sällan med nå black friday :)

ClasGöran har ju både rätt å fel ;-)
Det är långt till jul ifall Du är 10 år å längtar efter julklappar :)

Brukar aldrig ha socker/honung i maten,
har ju lite av nolltolerans mot socker.

Anki sa...

Varierande och superbra skyltar som alltid! Hm ... Black Friday - nix ... inget jag bryr mig om.

cat sa...

Nu tycker jag att C-G överdriver lite. Så långt till jul är det inte. Vet inte om jag håller med dig om tjejerna. Snacka i telefon kan de, men mest om sig och sitt. Inte så hjälpsamma med andra ord.
Det var en medelålders man du såg till häst hos mig :-)

Anita Malta sa...

Misstänker att det är mest butiksägarna som längtar efter julhandeln, själv är jag glad att slippa den :-D
Helt klart fyndig reklam där inför Black Friday även om jag inte riktigt förstått själva grejen med Black Friday men misstänker att det finns även här, får väl kolla på fredag, om jag hinner. Liite mycket att tänka på nu inför resan på söndag. Ska bli skönt att komma iväg, tack för dina omtänksamma rader och ja, ska göra mitt bästa för att lägga tid på bloggen lit edå och då med ett och annat inlägg plus kika in hos dig och några till. Bara 16 inlägg kvar i utmaningen, är lite tveksam om jag ska anmäla mig även till nästa år :-D
Tillbaka till dina skyltar, No Guns Allowed låter som en dröm. Önsvärt om den nån gång skulle gå i uppfyllelse också.
I Malaysia samsas hundratals etniska grupper utan några konflikter alls. Vår guide i Kuching sa vid något tillfäller "här finns inga tiggare, inga fattiga och alla lever i harmoni med varandra trots skillnader i ras, relion och kultur. Fantastiskt, eller hur :-D

nalta norrland sa...

svar Vi har ungefär 1 dm snötäcke så Nej vi har inte alls mycket snö.

Just nu funderar jag på en bra lösning vad vi ska göra med Elins häst/stallkläder, de har ju fått ligga ute på altan sedan igår, men då hon ska ta på dem om drygt en timme har kläderna fått komma in i värmen, jag är ju allergisk å reagerar ju kläderna/hästlukten... känns aningen ohållbart att ha kläderna inomhus i vinter.
Jag kan ju inte direkt tvinga Elin sluta rida/hänga på stallet pga min allergi.

Kolonilotta sa...

Klockren skylt om mobilprat på t-banan..
Så trött på folk som högt och tydligt ventilerar om sina pinsammaste problem som ingen vill lyssna på!
Men att det skulle vara sjukt långt till jul håller jag inte med om. Den är ju för sjutton runt hörnet ju.
Kram! :)