onsdag 2 november 2016

Stolpkonst

Igår bjöd jag er på några exemplar av naturlig gatukonst. Idag har jag upptäckt ett antal riktigt coola stolpkonstverk på Roslagsbanans perrong vid Täby Centrum som jag absolut vill visa er. Kan hända att denna naturliga konstform har kommit till och utvecklats efter extremt blåst och ett rejält snöfall (blötsnö) under natten. Ja, det snöade och blåste i och för sig hela dagen idag också, men bilderna är tagna klockan 10:25 idag. Om jag inte fryst ihjäl/blåst bort till imorgon ska jag kolla om fler konstverk har skapats;-)

Hoppas ni får er ett gott skratt:-) Enjoy!


Helt klart en orm.


En hund eller nalle med lång svans.


Det skulle kunna vara en modern tomtemössa, men här är jag inte säker.


Utan tvekan en tusenfoting.


Här är jag helt säker på vad konstverket föreställer. Men då jag inte vill ha några "konstiga" kommenterar på min blogg så tycker jag att ni får låta er egen fantasi flöda en aning;-)

23 kommentarer:

Comsi comsa sa...

Ha ha ha, säger ingenting så har jag ingenting sagt. :D))

Kram❤

Geddfish ♥ sa...

Jag blev också gapskrattande tyst. Det var bleka "djur" allihop, de liksom vitnar.
Kram ♥

nalta norrland sa...

OJ ;-)

Emma, Sol som sol? sa...

I morse tittade mannen min på molnen, han är väldigt duktig och kan det där med väder.
- Titta, ett penismoln!
- Ett vad sa du? sa jag, som trodde att han sagt något typ penisulamoln eller annat vetenskapligt.
- Jamen titta där! Den står ju rakt upp!

Tror det var tur att jag inte hade en kamera i närheten just då.

Emma, Sol som sol? sa...

Jaha, skulle jag ha varit tyst som de andra? Nä ...

Ditte sa...

God afton!
Terrasssen här bjuder på sen middag ute och +23 så snö känns fjärran.
Men när den nu är där i mina och dina trakter så gläds jag åt stolpkonsten. Fnittrar högljutt.
Häftigt fångat och med stor omsorg.
Nej då, inga konstiga komentarer. Men jag har ju idag själv låtit fantasin ta ett visst utrymme så jag fortsätter med det. Framförallt i den sista bilden. Är det inte Turning Torsp du tänker på....

Susanne sa...

Vilken fin konst. Jag tycker att sitsen bilder föreställer en ***** ;)

KajsaLisa sa...

Sista bilden använde jag fantasin och kom fram till att det var just det :)
Kul iaktagelse.

Marina sa...

Sista måste vara en larv...eller tänkte du på något annat??

Ama de casa sa...

Haha! Är du säker på att din blogg är barntillåten? ;-)

Den där snöspermien tyder på att det kan bli mer snö framöver hos er, visste inte att det var så dom förökade sig. Man lär sig mycket av att läsa bloggar :-D

PS: Oss är det synd om. Här nere kommer det ingen snö, så vi får inte såna där vacker snökonst...

cissi sa...

Haha.......... tror det får räcka med konsten i ditt inlägg......jag stannar inne idag! :)

Steve sa...

Som så ofta ser du det vi andra inte ser.

Eva Trillian sa...

Så mycket snö! Den får ni gärna behålla för er själva ;) i alla fall ett tag till! Det räcker med frosten vi har - den lyser upp den med!

cat sa...

Jag avstår så klart att skriva vad jag ser i bilder tre och fem. Det ska ju vara familjevänliga kommentarer.
I bild två däremot ser jag hur en orm kramar ihjäl sitt byte, inte helt familjevänligt kanske, men våld är ju av någon anledning mer acceptabelt än s.. i den här världen.

Monica sa...

I dag hänger inte min fantasi med förutom
på den sista bilden även om den är lite i
kallaste laget för mej HAHA.
Ja du har man en gammal mor eller far gäller
det att vara stark, finns det ingen bra
lösning får vi ta hem henne hit medan vi
säljer lägenheten så hon får en stor påse
guldpengar och får råd med ett bra äldreboende.
Ha det bra

Anki sa...

Fantasin får fritt spelrum, men det är bäst att hålla vissa saker för sig själv :)

Anita Malta sa...

Haha.. du är ju helt underbar, vilken fantasti :-) Hur många är det som står där i kylan och huttrar och samtidigt letar coola konstverk bland allt det grå i den lite dystra vardagen. Bara BP, jag lovar.
Du är ju liksom jag väldigt frusen av dig och själv hade jag nog stått där och svurit lite inombords över att behöva vara i allt det här. Bättre då att som du tänka positivt och ja, du fick mig att skratta och jag tror mig veta att jag ser vad du ser på alla fem konstverk ;-)

Guldkryckan sa...

Trodde vi skulle få snö här igår med men det blev inte så...men tids nog så.
Jo..ehum...bäst att inte skriva det då ;)

Ha de bäst Bp

Marit Johansson sa...

Hahaha... inte ofta man ser en snösnopp.. sorry kunde inte undgå att kommentera just det! Inte trevligt med det där slasket ni har, inte trevligt egentligen med snö i någon form men nu gäller det att bita ihop några månader och "gilla läget" som det heter...

Marit Johansson sa...

Och förresten tusen tack, är så tacksam för dina peppande kommentarer under tiden jag varit borta :)

Susjos sa...

HAHA!! Jag dör....vilken tjusig snö ***** på sista bilden...tänk va man kan se på en stolpe!!! :-)

Anni sa...

Tycker att alla är varianter på ett och samma tema ;-)

Carita Liljendahl sa...

Det var ju riktigt coolt! Ska kolla om det finns något liknande här hos oss - gäller att ha ögonen och alla sinnen öppna!