torsdag 17 november 2016

Vilken skillnad!

Vilken skillnad att vakna till en blå novemberhimmel och att kunna njuta av 5,1 grader mitt på dagen. Det är inte så ofta att mina bilder går i blått här på bloggen, men idag gör dom det. Enjoy!


Kvittenträdet i Stocksund är ”still going strong”. Det har överlevt 40 centimeter snö och gör sig suveränt mot den blåa himlen.


Okej då, det här fotot visar ingen blå färg, men väl en grön gräsmatta – grönt i november! Ytterligare en överlevare, eller två om jag räknar in mig själv också, fast jag är inte grön;-)


Flygplanet är inte riktigt skarpt, vilket måste bero på att det rörde på sig. Men det blev en snygg färgkombo mot den blåa himlen.


Kranen däremot är skarp – knivskarp till och med. Så himla läckert för alla som gillar kranar;-)


De enda molnen jag såg idag är de här. Och de är sååååå välkomna! Klickade nämligen hem nya sängkläder. Roliga blåa sängkläder i 100 procent bomull går inte att hitta i butikerna. Men hos Bluebox fanns dom. Leveranstid: tre dagar. Suveränt:-) Som ni ser kunde jag ha beställt limegröna sängkläder också, men då vårt somrum går i blått så...


PS. Några av er förstod, andra gjorde det inte. I gårdagens inlägg syftade jag i första hand på den oaptitliga färgen på innehållet, i andra hand på förpackningarna själva. Jag menar matförpackningar borde vara som bokomslag - locka mig till köp. Eller som Åsa påpekade "bättre å göra en grön korv". DS.

17 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag ser att dom där lakanen kommer i rosa också. Jag tror allt att du klickade hem ett par såna också ;-)

Vilken härligt blå himmel! Skönt :-)

Guldkryckan sa...

Jodå...kranar är liksom "grejen" så att säga.
Grönt i November tycker jag är ok...bara man slipper regnet....men det gör man ju inte...det "pissar" ner här i skrivande stund men har man tur är det uppehåll imorgon när man ska till kneget igen ;)

Jag brukar fota polishelikoptrar här med min systemkamera...riktigt bra blir det om ljuset ligger rätt.
Bor ju i ett område där man kan träna mycket på att fota polishelikoptrar ;)

Men hur som helst...ha de bäst BP.
Lovar komma med ett nytt inlägg i helgen :)

Anita Malta sa...

Wow, vilken bild den första och härlig läsning, änligen plusgradigt plus en klarblå himmel och grönt gräs !!!
Tycker flygplanet liknar Air Malta med sin röda nos men de flyger ju inte längre till Sverige, tyvärr, men bilden är riktigt läcker trots lite brus och oskärpa :-D
Kranen är vad den är, ser ju så många lyftkranar mot blå himmel här på ön så jag har slutat reflektera över dem, men bilden är som du skriver, knivskarp !
Gillar verkligen "det enda molnet idag" och det är varken på himlen eller inombords. Klart det ska vara blått om det övriga går i blått. Limegrönt och färgen blå funkar inte hur mycket man än vrider och vänder på tanken.
Svar på din kommentar hos mig: Nu tror jag att det är turister, iallafall paret. Bor man i norra europa tycker nog de flesta att 22 grader är badbart och ja, vi vi har samma smärtgräns ;-)

Emma, Sol som sol? sa...

Haha1 Ser att Ama redan har kommenterat att det finns ju lakan i rosa också så det behöver jag inte göra.

Geddfish ♥ sa...

Vilken himmel ni 08:or har begåvats med idag, då! Färgen tog väl slut här omkring... om det funnits, så regnade det och haglade bort.
Blåaste bilden är ju flygplanet, sen kvittenträdet (helt underbart) och sen kranen (tjusig).
Jag inbillar mig att du är klädd i blått också. Blå jeans och blå tröja?

Comsi comsa sa...




Ser att du också fångat våren, snart dags att vrida fram klockorna.... :D)
Sen undrar jag om du bad flygplanet att stå still eftersom du fick ett så bra foto? Kram och gokväll! ♥

nalta norrland sa...

Bästa bilden på länge hos Dig var ju den urtjusiga blå himmeln med flygplan och det där kvitt eller dubbelt träd fotot, snyggt jobbat, Du är väldans duktig på att ta fina bilder.

Inga plusgrader hos mig,
däremot 0 gradigt å allt från kräksnöande till regn,
otäckt värre.

Elin har även idag varit å pratat med Kuratorn,
eller som Elin sa... de satt å ritade å pratade lite ;-)

Gårdagen var mindre skoj,
negativt besked ang Elins arm.

I morgon förhoppningsvis en bättre dag.

Å Du Tack för länken :)

Meta sa...

Även jag har njutit idag av en fin himmel inte lika blå som din men sol hade jag på min fikastund
Ha nu n fin fredag med
Kram Meta

Ditte sa...

Härliga färgglada och uppiggande bilder!
Vilka läckra färgkombinationer!
Alla bilderna har det där "lilla extra".
Tvvärr hade mörkret lagt sig när vi nådde huvudstaden, men vi njöt av blå himmel hela vägen hem och nu i kväll dina bilder.

Smidigt att klicka hem påslakan. Ska absolut titta in på denna sida.
Tror nog det blir blått för oss också.




Steve sa...

Härliga bilder. Mera sånt.
Hur ser roliga blå sängkläder ut?

Susjos sa...

Åh...var det sånt fint väder idag? Det var grått i morse när jag åkte hem, och mörkt ute när jag vaknade närmare kl 16...så tusen tack för att också jag fick se hur fint det var ute idag!
Så kul att din favvokollega såklart kände till Josefin, jag visste inte att hon gjort kläderna? Va roligt! Tror tyvärr att Josefin jobbar sin sista natt i natt...hon ska byta jobb ( sjukhus) minsann!

Gillar dina nya sängkläder...måste kollas upp! ( har lite lugnt på jobbet, så hinner in och läsa lite bloggar...)

Marina sa...

Lite skillnad mot de smutsgrå snöbilderna minsann!

cat sa...

Vilken underbar färgkick man fick i det här inlägget! Det lyste verkligen upp. Himlen hos oss idag är grå.
Kranen har du verkligen lyckats med!

cissi sa...

Vi hade också fint igår, så jag lyckades klämma in en liten cykeltur mellan nätterna. Idag står regnet som spön i backen igen.....trist!

Eva Trillian sa...

Underbart blå himmel och SOL! Underbart! Hoppas på vackert väder i helgen så ma kan suga i sil lite solvitaminer - för här har det varit 50 shades of gray - fast på vädervis!

Carita Liljendahl sa...

Ååå, så härligt - blå himmel, sol - ser ut som riktig vår!

Anni sa...

Tycker gott att du kan visa mer blått - man blir ju så lycklig av blå himmel och blåa lakan :-) Men inte hade jag kunnat tro att du har blått i sovrummet! Jag är chockad! :-)