söndag 19 mars 2017

Skyltsöndag #97

Idag får ni och jag klara mig utan Claes-Görans skyltar. Å då jag större delen av den gångna veckan sett till att min och makens förkylning har frodats blir det faktiskt inte bara nytagna skyltar heller. Tre bilder tog jag på Båtmässan för två veckor sedan, men två nya foton tog jag i alla fall igår.


Det här är en bastu, vilket tog mig ett tag att förstå. Vet inte om den fungerar som en ”simmande” bastu eller om den monteras på en brygga/båt. Men tillräckligt med skyltar och två postlådor finns det i alla fall.


Oooops!


Så här ska motorolja presenteras. Då blir til och med jag intresserad. Motuls knallröda sittgrupp är riktigt fräck tycker jag.


Hur var det nu igen – det går att se ansikten precis överallt. Även här.


Här skrattade jag gott. Inte åt Taxiskylten, för den är ju tämligen tråkig. Men som ni ser på den blåa registreringsskylten på den svarta Mercedes så är det en diplomatbil från Egypten som parkerade på platsen som är reserverad för taxibilar. Trodde taxi var ett tämligen internationellt ord…


Det här inlägget är mitt 19:e inlägg till Blogg 100. 19 down, 81 to go.

Pumita
har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla skyltare hittar ni här.

27 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Men har man diplomatbil så behöver man väl inte bry sig om något ... och gör det antagligen inte heller.

Bastuflottar har funnits ett tag, det är nog ganska mysigt att sitta där på sjön och guppa i värmen. Känns dock inte som något jag skulle vilja ha här.

Haha, va klantigt med banderollen!

Comsi comsa sa...


Diplomatbilar får ställa sig och uppföra sig lite hur som helst.
Bastun var ju fin, hoppas den står stadigt så den inte kommer i rullning med en massa bastande inuti, hihi.... Fast nog hade det varit lite kul? :D)

Kram ♥

Åke sa...

Bastun var mycket läcker :) Den skulle man enkelt kunna flytta runt på tomten och enkelt ner till bryggan. Varför inte montera på två axlar och fyra hjul... Den har en härlig utseende och framför allt inte så mycket volym att värma upp :) Vi ska tänka på miljön också ;)

nalta norrland sa...

Trodde faktiskt att bastuflottar å andra mobila bastu-modeller hade gjort sitt, var ju väldans populärt för x antal år sedan, liksom badtunnor i olika utföranden...

Diplomatbilen kanske leker att den är en taxi ;-)
Eller kanske är det en taxi som sadlat om å blivit diplomat ;-)

Per-Anders sa...

Cool design av bastun!

Herr Nilssons Fru sa...

Olje möblen var häftig. Men ja i en verkstad skulle den gör sig bra. Jag gillar inte bastubad o den var ingen modell som charmade mig.
Stackas er, ni är sjuka. Nu lämnar jag en bamse krya på er kramiz

Susjos sa...

Bastun är läcker! En sån står vid bryggorna på landet! Men vi valde at tinte vara med i den kollektiva bastun. HA det gott!

MargaretaG sa...

Måste ju absolut kommentera bastun, som jag tycker har en gräsligt ful arkitektur, den ska stå på land som vilken annan bastu som helst - har sett att Per Morberg bland annat har en sådan på sin tomt (har inte varit till honom men har sett några av hans program) och blev förvånad, men det var nog nyhetens behag när de kom.

Sedan fattar jag inte sängen även om jag är läskunnig.
Hoppar till diplomatbilen och tänker att kan de stå över det mest brottsliga så står de nog över lite parkeringsböter också och skiter f*n i det om det ändå skulle uppstå.

Krya på er, drick, drick och drick mera samt sov, sov och sov mera.

MargaretaG sa...

Såg att någon trodde det var en bastuflotte, men det är det inte. Skulle nog vara lite svårt att ha den på sjön =) En bastuflotte ser ut på ett helt annat sätt.

Ditte sa...

Dessa bastuflottar har jag sett ett tag och om somrarna är de ute och kör på Mälaren med en liten motor på. Men kanske är det en ny modell av dem i år.
Motuls i mitt tyckehär, mer oranga, sittgrupp piggar upp. Kanske kan man få ett ryggstöd till. Kul idé!
Ansikten kan man se lite här och där och jag har också tittat efter dem i veckan men jag fastnade mest för skyltar. Fint att du har dina med här.
Taxi! Vad hjälper det om en diplomatbil vill stå just där. Och inga böter får de ju heller. Man får vara tacksam att den inte tog en handikapplats för det har jag sett.....
Omväxlande skyltning som jag fnissar åt.
Hoppas nu att ni kryar på er och lämnar förkylningen för den här gången-

Geddfish ♥ sa...

Bastuflotte har funnits uppe i Ed i Dalsland hur länge som helst och finns där än idag. Vet inte hur poppis det är. Och badtunnor? Släktingarna på Öland har det och även pool.
Jag har en kall balkong ;)
Gillade oranga sittgruppen ;)
Nepp, mine öjne är totalt dimmiga, för mycket jobb. Viloläge intages.
Tack för härliga bilder! Och krya på er!

KaJsaLisa sa...

Oljebaren var häftig, borde gå att göra själv.

Anki sa...

Precis ... ansikten finns överallt! Läcker sittgrupp i din favoritfärg :) Jaja, diplomater gör ju som de vill - och det ostraffat har jag för mig (om det inte är ändrat).

nalta norrland sa...

svar P-skylten är inte nån Hälge utan en KO :)

Saltet är till älghuden/skinnet, efter älgen flåtts så täcker man huden, den hårlösa insidan med salt, detta för att bevara skinnet som används till bl a skinnhandskar :)

Saltsten sätts ut i skogen så älg, rådjur å andra vilda djur kan få i sig salt, vilket de behöver.

Vet Du va, jag vet faktiskt inte var de bor de som ställer ut på Vintermarknaden, under sommaren bor ju knallarna i husvagn, kanske gör de det även under vintern? Annars hyr Campingen ut stugor... det går även att hyra möblerade rum/lägenhet.

Jag återkommer på lördag/söndag med uppdatering om marknaden :)

Ama de casa sa...

GAAHH!!! Du bör faktiskt förvarna innan du visar såna där otäcka bilder som den sista... ;-)
Men med sån där diplomatisk immunitet eller vad det heter så kanske man ska vara glad att han parkerade såpass bra som han ändå gjorde? (Övertygad om att det var en han! ;-) )

Oljefatsgruppen var verkligen läckert kreativ :-)

Nu tycker jag ändå det är dags att kanske börja motarbeta den där förkylningen istället för att låta den frodas? Krya på!

Anonym sa...

Krya på dej!
Håller med, visst är det en snygg jacka min prästkompis har!
Och visst är israelsuget starkt nu när våren är på väg. Till Tel Aviv (Vårens kulle).
Förstår verkligen att du gillade baren. Din färg!

/malena

Husbilen-Ellen sa...

Du får ta en dunderkur med honung och vitlök, så du blir av med förkylningen.
Diplomater, de gör ju lite som de vill, rättsimuna som de är.

Anni sa...

Men varför vill man ha postlådor på bastun?
Krya på er, men håll er inne idag för nu snöar det. Igen.

Steve sa...

En sån där salig blandning.
Den där sittgruppen är fräck. Tycker jag som är uppväxt på bensinmack.
Diplomatisk immunitet kan nyttjas till mycket.

cat sa...

Säger som Emma om de där diplomaterna! De kan ju inte åtalas för något så simpelt som en felparkering om de ens kan bli åtalade för något.

Trevliga och färgstarka bilder hos dig idag. Olja kan dock inte locka mig hur rött och fint det än må presenteras.

Våra hästar ska inte stå i stall längre utan kan välja fritt om de vill vara ute, eller gå in i en ligghall och vila lite eller bara komma undan busväder.

Biggeros sa...

Hihi, man blir lätt full av skratt. Jag trodde diplomater förstod bättre...
De vet nog väl att de kommer fria:) Inte, sant...
Däremot gillade formen på bastun. Den passar nog på en brygga ute i skärgården:)
Jag gillade även de röda bar stolarna med bord. Gäller nu bara att finna tomma oljetankar...vintunnor har jag lättare att finna.....

Eva Trillian sa...

Diplomater behöver väl inte läsa skyltar? De gör väl som de vill? Är det inte det som är hela poängen med att vara diplomat? ;)

Fjärde året i Hjo sa...

En tumlande bastu kanske. Ser lite riskabel ut.
Diplomatbilar parkerar var de vill.

Mias Mix sa...

Diplomater tror nog de får göra som de vill... Skitläckra röda möbler!
Har sett en liknande bastu längs med vägen mellan Gnesta och Järna, uppställd för att göra reklam för den.
Trodde nog du skulle gilla cykelsadeln :) Och tänkte inte på att Charles hade orange tröja och grön haklapp:) Ja försöker göra må-bra-saker så mycket som möjligt. Kram

Maria sa...

Klantigt att sätta skynket med texten uppochner!
Diplomater följer väl inga lagar eller? Så brukar det ju vara i filmer i alla fall - har inte stött på någon riktig diplomat vad jag vet!

Carita Liljendahl sa...

Hahaa, måhända var det meningen att texten skulle vara upp och ner i sängen?!

Unknown sa...

Banderollen upp och ner är ju ett ganska oväntat drag och kul. Diplomatbil parkerad på taxizon är däremot något så typiskt och himla trist.
/Kik