tisdag 21 mars 2017

Weekly photo challenge: Vecka 12 – Fordon


En radiostyrd bil i rörelse, därav oskärpan.


En lådbil med en noshörning vid ratten.


En Mercedes i miniformat med en lycklig pokje som förare.


En farkost som skulle kunna vara en ko på hjul om den inte var gul. Observera rimmen:-) Läste på några bloggar att det är Världspoesidagen idag så...

Så här säger synonymer.se om ”fordon”:

åkdon, vagn, kärra, bil, åk, fortskaffningsmedel, färdmedel, transportmedel, vehikel.

Åsså här ser jag på saken efter att ha roat mig med igår kväll att leta fordon i fem mappar med nästan 50 000 osorterade bilder. Det första fotot som dök upp till temat var en radiostyrd bil. Bild nummer 2 och 3 råkade bli barn-/lådbilar. Med andra ord snubblade jag inte bara över fordon utan fick en röd tråd på köpet. Ibland ska man ha tur helt enkelt.

Det är Sanna som har uppfunnit denna så roliga fotoutmaning.

Här hittar ni fler fordon.

Det här inlägget är mitt 21:a inlägg till Blogg 100. 21 down, 79 to go.

25 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Åh vilken kul gul ko. 🐮 :D))

Kram ❤

Ama de casa sa...

10.000 bilder per mapp? Jag är nog mest impad över att du hittade några fordon där överhuvudtaget ;-)

Men den gula kon var fin! Även om den verkar lite exorcistisk av sig som kan vrida på huvudet sådär :-D

nalta norrland sa...

Galet gul var kon :) fordon i olika utförande :)


Carita Liljendahl sa...

Många läckra fordon. Kan inte säga vilken av dem jag gillar mest!

KaJsaLisa sa...

Den uppblåsbara verkar praktisk, i alla fall när man skall parkera i den här stan :)

Herr Nilssons Fru sa...

Kul fordon - oh den där kon, han gillade jag. Gillar alla knasiga saker.
Härligt bidrag.
Kramiz

amo sin blogg sa...

Fine og spesielle kjørety !
Du har sikkert mykje spennande bilder i arkivet,
det har eg også, men det tek mykje tid å finne fram :)

cissi sa...

Va?! Finns det inte gula kor!!?

Bra jobbat att hitta så fina bilder bland 50 000!!

Ditte sa...

Du har verkligen hittat flera olika fordon och fått dem att vilja vara med på bild också. Kan inte välja någon favorit men kanske den gula eller lådbilen med en noshörning vid ratten.
Bra att du slagit upp ordet för då kan jag hänvisa till dig när mitt inlägg kommer i veckan.
Och på nytt ser jag den röda tråden. Tror nog att det inte endast ar tur utan också skicklighet. Lätt att följa var din tråd i alla fall.
Bra jobbat med att leta fordon bland så många bilder. Blir matt av tanken. Men du lyckades! Och bra dessutom!

Maria sa...

Du ser - man måste inte ha stenkoll på sina foton för att hitta bra bidrag :-)
Letade du upp vad pirra betyder på skånska eller? I så fall har du ju lärt dig två nya ord ;-)

Anki sa...

Kul fordonssamling hos dig! Antar att det tog en stund att gå igenom alla mappar och alla bilder! Under årens lopp har jag lärt mig att skriva några små ord på varje mapp så jag kan hitta något över huvud taget :)

Eva Trillian sa...

Mercedesen i miniformat är ju en vinnare :) Synd bara att det inte verkar finnas plats för en liten passagerare :)

Emma, Sol som sol? sa...

Haha, kolla giraffen bakom den gula exorcistkossan!

(Det där var väl en mening jag aldrig trodde jag skulle skriva!)

Anita Malta sa...

Så läckra fordon i varierande modeller men jisses, har du femtiotusen osorterade bilder !!! Då har du nåt att gräva i, själv rensade jag bort och kastade mina "kan vara bra att ha" i och med 365 Foton där alla bilder måste vara tagna samma år man är med. Kändes riktigt bra att bli av med dem men självklart har jag sparat alla bilder jag använt och i min sortera mapp finns bara drygt hundra bilder, alltså såna som jag inte gått igenom.
Förresten, vilket fordon gillar jag då bäst i din blandning. Tror jag väljer Mini Mercedesen med den lyckliga pojken :-D

Mias Mix sa...

Kul bilder! Gillar lådbilarna. Och lite koll har du ju på dina osorterade bilder :) Jag döper mina mappar efter datum och innehåll. Tex 2017-03-22 Vårbilder osv. Då finns de datumsorterat och jag ser dessutom vilken resa etc de innehåller. Bara att sätta igång och sortera tjejen ;)

Steve sa...


Den där radiostyrda bilen skulle passa på Getingstorp. I naturlig storlek då. Vågar jag visa den för D tro?50000 osorterade bilder! Puh!

cat sa...

Mycket fin samling av fordon! Tror dessutom att mjukisflodhästen framför sitt fordon betydligt bättre än många människor ;)
När jag var liten hade jag kunnat göra nästan vad som helst för en egen radiostyrd bil, men jag fick aldrig någon :(

Merle sa...

These are great vehicles!
Especially the car to pump up like me!

Greetings, Maje

MargaretaG sa...

Funderade vart du varit men ser att du letat fram ur arkivet och kul att hitta så mycket, men med så många i lager så lär du ha att göra ytterligare några år - du kan fortsätta att sitta på balkongen och njuta av solen, behöver ju inte fota mer. =)

Stare Ström sa...

Kon är läckrast!

Bevare mig väl sa...

Vilka bra fynd i fordonsväg du hittade i ditt osorterade bildarkiv!
Härligt jobbat och härligt att se!
:-)

Husbilen-Ellen sa...

Roliga fordon du hittat! Bra att ha mycket att bläddra bland.

Geddfish ♥ sa...

Fordon, som jag blev glad av!
Fordonskram 💗

Susanne ❤️ sa...

Underbara fordon !!!! mycket fint som. finns när man verkligen tittar efter det ...
Tack för att du är med....
KRAM

Anni sa...

Den röda lådbilen gillar jag, vilka vackra former! Fast nog är det en flodhäst och inte en noshörning som kör?

En uppblåsbar ko-bil - mycket ska man då få se!