söndag 9 april 2017

Skyltsöndag #100

Det här är alltså den 100:e Skyltsöndagen under min "regi". Ett stort GRATTIS till er och mig:-) Är oerhört glad och stolt över att så många har hängt på och skyltat under nästan två år. Helt otroligt! Det är också himla kul att det har tillkommit många nya skyltare under det senaste året. Tusen tack!

Fira
Det är ju solklart att man måste fira "Hundraåringen" eller hur!? Så jag har tänkt mig att alla som skyltar den här omgången deltar - nej, inte i en tävling - utan i en utlottning av en liten present. Jag låter helt enkelt maken dra lott med era namn. Enkelt och rättvist, inte sant!? Även ni som inte hinner lägga upp ett bidrag idag utan först imorgon eller på tisdag är med i utlottningen såklart.

Veckans skyltning
Claes-Göran svek mig igen, men här kommer i alla fall min veckoskörd. Inte en av mina bästa, men ändå. Gammal man gör så gott han kan - "Hundraåringen" alltså.


Här kan man ju undra... Det enda jag vet att det inte är namnet på en ny tunnelbanestation.


Ett byggföretag kanske där byggaren flyr arbetsplatsen? Nej då, bilen tillhör ett glasmästeri med "spetzkompetens".


En schweizerost? Nej inte det heller. Gymmet Itrim, vars logotyp egentligen är blå väljer att köra runt med en svart bil med gula prickar.


Helt fel sort om ni frågar mig;-)


Hittat Gastromottagningen på Danderyds Sjukhus. Scuf hade i alla fall jag aldrig hört talas om:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

Det här inlägget är mitt 40:e bidrag till Blogg 100. 40 down, 60 to go.

24 kommentarer:

Ditte sa...

Rolig och varierad skyltning! Och stort grattis till detta jubileum och så roligt att dte är så många som "skyltar"och att fler kommer till. Jag är ju en sen tillkommare men tycker det är så roligt. Klart att du ska fira! Extra roligt med en utlottning.

Hoppas Claes.Göran snart är i fas, men brist på skyltar har du ju inte.
Aha, skrattade åt "Hårstationen" kanske ett bar namn på en station för t-bana elle pendeln. Vad gäller spetzkompetenser så kan de vara nog så bra.
I-Trim och schweizerost- tja varför inte. Varför prickar?
Och nu vet jag också att SCUFE finns. Kunskap är bra att ha och lätt att ta med.
Trevlig kväll från den spanska terrassen och +19.

Emma, Sol som sol? sa...

Grattis till 100 skyltningar och två års förvaltning av detta högst underhållande inslag i vardagen! Själv är jag ungefär halva dig, drygt ett år och 55 skyltningar i och med dagens bidrag.

Är det inte den som fyller som ska få present, förresten?

Comsi comsa sa...



Ett hundra skyltningar, bra jobbat där! ;))
*** GRATTIS ***

Skylt-kram ♥

nalta norrland sa...

Kul ide med utlottning, jag hoppas nån av dem som varit med längst vinner, för det är dem värda.

Jag som halkade in i Skyltsöndagen på ett bananskal är så nytillkommen att jag bör stå utanför utlottningen.

Helt otroligt med 100 skyltsöndagar, alltså fatta hur lång tid det är!!

Rör inte min tarm, har jag aldrig sett förr.

Den prickiga bilen var ju nalta eljest ;-)

anemonen sa...

Grattis och toppenskyltar var det här. Roligt som alltid och jag skall försöka läsa igen lite här i veckan om jag hinner. Själv var det skralt med skyltar men med lite utblandat rost och skrot så blev det ett inlägg trots allt denna söndag. Jag har saknat att lägga in lite inlägg på bloggen ett tag nu men sjukdom i familjen går före och så har jag såklart slitit ut mig själv på kuppen. Men nu är jag på G igen. Tar det lugnt bara.

Geddfish ♥ sa...

STORT grattis till 100-åringen! Tänk, så fort två år går, ändå! Jag tror jag var med från start. Har inte räknat mina, men tror inte jag missat en enda skyltsöndag, A och O för mig 💚

Din skyltning var absolut rolig och klurig. Fyndig. Presentabel (alltså en som ska få present).

Skyltsöndagskram!

Maria sa...

Hipp hipp hurra för 100-åringen!! Jag vet inte riktigt när jag hoppade på men känns som jag varit med halva tiden i alla fall?!
Lova att du rapporterar vad det blir av den där hårstationen!
Kram

Susjos sa...

Grattis till alla 100 skyltsöndagar ,vet inte om jag varit med från början men ett bra tag i alla fall! Idag träffade jag Helena på flyget hem, eller rättare sagt på Arlanda när vi landat!! TAck vare dej !! Kram och godnatt :-)

Marina sa...

Åren går fort! Gillar den prickiga bilen.

Anki sa...

Först - stort GRATTIS till dig BP som hållit igång denna härliga utmaning så länge! Kul med en utlottning :)
En härlig skyltning hos dig - ja, som alltid och inte gör det något att Claes-Göran inte levererar!
Tack - nu vet även jag vad Scuf är för något :)

Anita Malta sa...

Stort Grattis till 100 Beate och en rolig och omtänksam idé för veckans deltagare att du lottar ut en liten present. Roliga variationsrika skyltar hos dig som vanligt.
Nu åker vi hem till Malta på torsdag det ska faktiskt bli riktigt skönt. Ja, bortsett från den dygnslånga flygresan förstås. Ha det bra i vårvädret.

Olga T sa...

Grattsi! Vart tar tiden vägen? Du bjuder på ännu en varierad skyltning och med nya lärdomar. Bra där!

Olga T sa...

PS. Bilen är blå med gula prickar! I alla fall på min skärm :)

Åke sa...

Men DU!!! GRATTIS! Jag har alltid gillat skyltar :) Och är glad att jag hittade din utmaning till slut. Skyltar är inte bara nödvändigt, de kan vara roliga också givetvis :) Som din bil bild här full i prickar, trodde först att det tillhörde påsken :) Stezkompetens den var kanoners :)

Kicki sa...

Grattis! Nu har ju inte jag varit med på ett tag...
Kul med hårskylten, började fantisera om hur de gör bakom skynket och hur man skulle se ut när man kom ut!:)

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till 100-jubileet! Så glad att du tog över efter Pumita så vi alla har nånstans att göra av våra skyltar :-)

Men du... Kanske borde alla få en lott per gång som dom deltagit? Haha! Tänkte bara ifall du hade sysselsättningsproblem den här veckan :-D

Tack för att du driver skyltsöndagen vidare!

PS: Jag tycker att det var lite taskigt av C-G att inte leverera till jubileumsomgången... ;-)

cat sa...

Vilket jubileum! Jag gratulerar och hurrar. Håller på att jobba ihop en temavecka med skyltar, så förhoppningsvis kommer den inom en snar framtid.
Lite synd att det inte var namnet på en ny T-banestation ;-)

All kärlek till er i huvudstaden. Det är en hemsk och ondskefull handling som har skett.

KaJsaLisa sa...

Första bilden, vad är på gång under. Skynket påminner om det man använder när man lägger blekta slingor i håret och petar fram dom genomsmå hål.
Det kanske står kunder bakom och väntar på en massblekning.

Kattis sa...

Grattis till 100-åringen och vilken rolig utlottning!:) Många roliga skyltar!

Susanne ❤️ sa...

Stort Grattis vännen så härligt att du har orken att fortsätta denna härliga utmaning love this ❤ tack för härliga roliga skyltar och jag hoppas att det inte blir en station av Hår
Kram och kärlek från Italien

Stare Ström sa...

Den där Hårstationen verkar intressant. Behöver utredas! Bra gjort att hålla ut så länge med skyltningen!

Eva Trillian sa...

Grattis till 100:ade inlägget :) Pumita hade nog varit stolt (kanske är stolt? Vem vet :) )

Mias Mix sa...

Stort GRATTIS!!! Bra jobbat att hålla i detta varje söndag! Och alltid bra skyltning inne hos dig. Tror inte jag skulle vilja ha en prickig bil :) Min bil är förresten renare än renast, lämna de in för däckbyte och tig både in- och utvändig tvätt också. 500 kr för allt, hur bra som helst.
Länge sen jag var här inne nu. Har läst igenom massa inlägg och man blir alltid glad av din blogg! Du löste blom-temat hos Sanna perfekt!! Men sen blev det ju lite vårblommor också :) Gladast är jag att du inte befann dig på Drottninggatan i fredags. Tänkte på dig direkt och har haft koll på din blogg och sett livstecken ifrån dig. Ha en fortsatt skön vecka! Kram

Carita sa...

Ett STORT grattis förtjänar du som nu förvaltar Skyltsöndag!
Det är roligt att vara med, minsann - har nu skyltar på lager för några veckor framöver.
Mina fina fönster har kommit lite i skymundan... mest väggar och skyltar nu.