lördag 22 april 2017

Vocación España – Del 4

Dagens inlägg kommer handla mest om olika klädesplagg som jag upptäckte på marknaden i Cala de Finestrat, en pytteliten förort till Benidorm. Jämfört med fjolårets (marknads-)mode var kläderna som erbjöds i montrarna betydligt – hur ska jag säga – mera enfärgade. Dessutom var det inte helt lätt att avgöra om till exempel dessa byxor, som i och för sig var i min favofärg var en badbyxa för herrar, en trosa för damer eller en bikiniunderdel.


Det här ståndet med det största urvalet av dockor och kläder jag någonsin sett var nytt för i år. Förstår inte alls varför den stackars försäljaren inte sålde en enda av dessa ”multikulturella” bebisar.


Ama och Ditte i Torrevieija rapporterar ju om ”tapasrejset” som pågår där just nu. Det kan jag inte konkurrera med. I stället bjuder jag er på det som komma skall i lilla Cala de Finestrat nästa helg - Aprilfesten. Det blir en ”tapasrunda” och flamencouppvisningar. Så här går det till:


Först köper man passande kläder på marknaden.


Sedan tränar man på det nyanlagda torget, dit även många åskådare och sponsorn Mahou (öl) tagit sig.


Efter träningen behöver vätskebalansen åtgärdas på en lokal bar.


Det här inlägget är mitt 53:e bidrag till Blogg 100. 53 down, 47 to go.

17 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Trosa? Lampskärm menar du väl? :D))

Kram och må gott ❤

nalta norrland sa...

En docka å en klänning måste ju Du ha köpt 🙃 Blir Ni kvar över Aprilfesten så måste Du vara passande klädd 💃🏼

Ditte sa...

Dessa limegröna trosor verkar vara gångbara på marknaderna på Costa Blanca och värre ja jag ju sett. Vad gäller dockorna har de ännu inte nått oss i Torrevieja. Men kanske är det en tidsfråga eller så finns här ingen efterfrågan.
Aprilfesten verkar klart lockande så kanske dyker vi upp. Vem vet? Kläder kan nog ordnas och träningen tror jag att Ama och jag klarar galant. Vi kan nog tärna tillsammans. Och väteskbalansen bör vi klara att återställa. Vore ju topppen om du ockås var med. Ärsäker på att vi skulle göra succé.
Stort tack för länken och för ett gott skratt.

KaJsaLisa sa...

Kalsongbilden var underbar precis din i färgen :) Lägger upp skyltsöndag senare, måste åka och jobba.

Anki sa...

Den kalsongen måste vara en trosa! Inga karlar har den runda baken ... eller?
Dockorna lockar inte mig heller - tycker de är fula!
Ha det fortsatt bra!

Eva Trillian sa...

Tänk så skönt att vet att man inte behöver köpa allt man ser ;) även om färgen är snygg!
Vätskebalansen är viktig i alla lägen - inte bara efter träning. Bra att veta! ;)

Ama de casa sa...

Men vad kul att ni får fiesta hos er! Här får vi vänta ända tills maj innan Feria de Mayo sätter fart... Tills dess får vi nöja oss med lite tapas :-)

Jag utgår från att du köpte dom där på första bilden, vad det än må vara för nåt ;-)

Dockorna såg lite läskiga ut där dom låg uppradade på det där viset...

Guldkryckan sa...

Fem veckor i värmen är ju väldigt trevligt....bra jobbat...hade gjort samma sak om jag inte haft kneget att tänka på.

Har läst ikapp mig här och som vanligt täcker du alla inriktningar med din kamera...åter igen, bra jobbat :)

Fortsätt ha de gott Bp.

Olga T sa...

Kul att se dina inlägg. Ser fram emot fler rapporter och njuter med er på avstånd!

Anita Malta sa...

Roligt att få följa dig i spåren nu när du är vid en något varmare breddgrad. Gillar det varierande bildvalet från marknaden fast dockorna, där tycker jag nog att de mörkhyade ser piggast ut till skillnad mot damen och herren på sista bilden, träningen tog nog bra på krafterna där :)

Days by Johanna sa...

nej det första är svårt och veta, fast det kanske är unisex så alla kan ha det och till vad man vill? :) :)

oh dockorna var jätte fina. Hugo hade sagt, ha den :)

Biggeros sa...

Du kanske kan använda dessa limé trosorna till allt i ett Allroundbyxa =) Därefter kan mannen låna dem för de verkar ju vara unisex. Alltså passform till alla!!
Jag gillar din sista bild med gubben som verkar njuta av både sällskap och vätskeersättningen🤗

Geddfish ♥ sa...

Här var det bilder som passa alla, alltid nånting för var och en.
Den gräsligt gräsgröna - jag vet att du gillar - och jag skojar - var fiffig, riktigt unisont.
Förstår att ni njuter av värmen och folklivet 💙

Herr Nilssons Fru sa...

Stackars dockor som inte blev sålda. De var ju jättecharmiga. Jag hade helt klart köpt några :) Härligt ni har det!!

Kramiz

Stare Ström sa...

Oj då! Nu ligger jag efter. Har ni åkt dit! Ser väldigt härligt ut jämfört med snålblåsten här hemma!

Anders W sa...

Vilken valde du ;-)

Mias Mix sa...

Ni verkar ha det riktigt härligt! Kul med marknad även om jag kanske inte skulle ha handlat något av detta. Jo vätskenivån hade jag ju fyllt på såklart! Man får ju inte riskera uttorkning... Du kan vara så glad att du inte är hemma i detta förskräckliga väder. Ta värmen med dig hit sen!! Kram