onsdag 11 oktober 2017

Ett sällsynt fenomen



Idag kan jag berätta för er om ett väldigt sällsynt fenomen. Det stavas S O L och vi nollåttor har inte sett det på minst två veckor. Men idag dök den upp – solen alltså – ackompanjerat av en nästan molnfri himmel och 7-9 grader. Som ni kommer att se om ni kollar bilderna kan man göra både det ena och det andra under en solig höstdag. Enjoy!


Man slänger paraplyet, även om man kunde ha gjort det i en papperskorg.


Man klär av sig, vilket de flesta dock avstod ifrån.


Man kan sätta sig på balkongen i t-shirt eller som jag med t-shirt och hood.


Man kan även passa på att spela ett parti boule på innergården. Det kan ju vara sista gången på ett halvt år eller så.

19 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Ja idag har vi 08-råttor haft det soligt och fint. 😉Misstänker att många skolkade från jobbet och begav sig ut i solen. Kram ❤

Ditte sa...

Klart njutbart väder idag! Har för egen del vilat mig i form och varit en sväng på balkongen. Tittar med glädje på dina bilder och blir lite extra glad över att solen valde att framträda idag. Klart uppiggande. Och jag behöver piggas upp.

Geddfish ♥ sa...

Jag märkte också av solen idag. Men här har varit kallt. Ingen solstol på balkongen, inte. Men, en får va gla för de lilla.

Roliga och pigga bilder, du visar, som alltid, med den extra knorren. Hon i T-shirt och shorts, alltså... inte min grej.

Susanne ❤️ sa...

Själv satt jag instängd på kontoret hela dagen så tack för dina soliga bilder.
Hoppas allt är bra med dig vännen själv har jag så smått börja vakna upp ;)
Kramisar

nalta norrland sa...

Härligt, härlig :) jag gissar att Du njöt hela dan :)
Sol ger energi å glädje.

Mias Mix sa...

Jag som trodde det skulle vara en matchanalys här idag 😉 Men matchen var ju så fruktansvärt tråkig. Vi hade tänkt åka till Holland och kolla men min man var tvungen att åka på jobb. Och det var ju ingen större förlust.
Glatt och härligt inlägg hos dig. Tänk vad solen kan göra underverk! Så varmt på balkongen! I Kiruna fick de snö igår... Kortbyxor slutade jag med för länge sen men min man har det fortfarande.
Ha det så bra! Kram

Olga T sa...

Det där vädret har vi inte haft idag. Kanske kommer imorgon! Härligt när livsandarna vaknar till liv, men shorts var väl lite överdrivet?

Ama de casa sa...

Jag tittade lääänge på den där första bilden innan jag läste facit. Trodde att dom där bollarna (Täby C?) hade med saken att göra. UFO's typ? Eller dom där molnstrimmorna - halos?
Men det var solen :-) Grattis till er! Sol är inte dumt det.

Älskar bilden med paraplyet i höstlöven!

Men du... Du som är så Spanieninfluerad. Det heter Petanca. Inte Boules ;-)

KajsaLisa sa...

Ha ha, samma sak som jag tänkte lägga upp. :) igen.

Jacob sa...

Säg den lycka som varar beständigt. Passade på att tvätta bilen igår när solen sken. Idag 12 oktober kl 04.30 ösregnar det.

Steve sa...

Så det var du som tog hand om solen igår. Här lyste den med sin frånvaro och jag såg varken paraplyer eller kortbyxklädda.

Husbilen-Ellen sa...

Nog blir vi mer aktiva när solen tittar fram alltid! Dessutom är det mycket lättare att le, när solen lyser på en.

Eva Trillian sa...

Så skönt med sol! Det känns genast lite bättre att vi hade regn igår - någon skulle väl ta hand om det också ;) så, varsågod ;)

Anki sa...

Härligt väder och skönt för balkonghäng! Här regnade det igår och det ser ut att fortsätta idag ...
Nu gör inte det så mycket - jag har tak över huvudet och vedkorgen är full - bara att tända en brasa om det känns svalt :)

Marina sa...

Där ser man, här var det skapligt fram till kvällningen, efter det har det regnat och regnat och regnat...

Biggeros sa...

Älskar ditt bildarkiv på nära håll. Tänk vad svenskar är levnadsglada när solens strålar sveper förbi. De ger aldrig upp hoppet när det gäller vädret och gör det bästa av dagen. Ni är väl unnade lite sol innan vintern kommer. I Jerez regnade det minsann igår. Växterna blev väldigt nöjda🤗🤗

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt att få njuta lite sol!

FREEDOMtravel sa...

Haha, kul att du berättar om solen! Jag har sett den ibland faktiskt, men inte just idag. Idag har jag lyckats skrämma livet ur ett stackars hund när jag kom förbi med min regnponcho som fladdrade åt alla håll. Lite spöklikt kanske ;)

Anni sa...

Jaaa, den där solen i onsdags! Som jag längtat efter den! Och gissa vem som var tvungen att vara i butiken hela dagen? Hade introduktion för en ny hantverkare, så det var ju väldigt trevligt, men solen missade jag helt.
Så mysig bild med paret som spelar boule. Det borde anläggas fler bouleplaner - de kan knappast kosta så mycket för kommunen/hyresvärden/byggherren?