söndag 22 oktober 2017

Skyltsöndag #128

Dags för vår 128:e Skyltsöndag. Helt otroligt egentligen att vi har hållit på över två år vid det här laget. Personligen tycker jag att det är helt suveränt, och jag sååååå glad att ni är så många som hänger på:-) Tusen tack för det:-)

Claes-Göran
Ja, han och hans butik har ju varit med från början kan man säga, minst 100 gånger alltså. Minus de gånger jag varit på semester eller när han inte hade nya skyltar uppe. Men nu verkar epoken gå mot sitt slut som jag berättade förut. Bilderna nedan visar het klart att det är bara 12 dagar kvar. Ska inte till Vasastan nästa vecka, men hinner förhoppningsvis med hans sista skyltning veckan därpå.




Självklart fick besöket på Elmässan i Kista resultera i ett och annat bidrag till Skyltsöndag. Och det gjorde det också såklart. Som ni ser på skyltarna så blev det rätt på tredje försöket – oooops säger jag bara.


Den här skylten är så himla rolig och fyndig tycker jag. Vet dock inte om budskapet är sant, då jag använt Google tiotusentals gånger och alltid fått svar, men aldrig testat Yoga;-)


Pumita
har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

19 kommentarer:

Steve sa...

Allt har ett slut, även Claes-Görans butik.

Får man verkligen tre chanser att säkra rätt?

Yoga som ett komplement till Google. Ja, varför inte.

Olga T sa...

Ha ha, det är inte mycket man inte får svar på via google. Det man inte får svar på ska man jobba vidare med har jag lärt mig på någon utbildning i jobbet. Så varför inte yoga? Det har jag dock inte varit sugen på ännu.

Ditte sa...

Lite tris med C-G som går i eller till graven. Han har ju hängt med lääänge. Jag ska se om jag kommer förbi i veckan.

Elmässan levererade helt klart. Och uthållighet och trägen vinner. Även i elsammanhang.

Yogaskylten var häftig. Har bara testat några gånger men inte helt min grej. Tror jag får snabbare svar hos Google. Men jag vet ju att de inte har alla. Tror inte yogan heller har det.

Tack för fyndig skyltning och det är ju du som liksom bär upp det hela.

Maria sa...

Jag provade faktiskt yoga igår fast några svar fick jag inte. Kanske för att jag inte frågade nåt?? Trist att C-G ska försvinna - ångrar att jag inte letade upp honom när jag var i storstan senast. Nästa gång lär det ju vara för sent.....
Jag måste fråga min man elektrikern hur många försök man får egentligen ;-)

Susanne ❤️ sa...

Du är verkligen mästaren på det här :) underbara skyltar och jag tror varken yoga eller Google kan ge alla svar ;)
Tack för att du fortsätter trots att även CG avslutar det har liksom varit ett signum.
Men med dina lgon lär du hitta nytt cgliknande material:)
Kram
Från skärgårdstanten ❤️ http://nouw.com/skärgårdstanten

nalta norrland sa...

Googla gör jag typ dagligen men yoga har jag ju bara testat vissa rörelser... typ Solhälsning och i försöken att andas.
Min kropp är lite för osamarbetsvillig för yoga.

Tråkigt med CG.
Men Du lär hitta andra skyltar.
Du är ju skyltmästare :)

nalta norrland sa...

Idag har jag haft vilodag - helgat vilodagen :)
Det har blivit mindre steg än vad jag gått senaste tiden.
Men kanske bra för min hälsena å knän.

Geddfish ♥ sa...

En underhållande skyltning, som brukligt!

C-G är ju liksom ditt varumärke, men du hittar så många andra kul skyltar ;)
Som ger tillfälle till reflektion.

Godnatt, säger en vän av skyltning!

KajsaLisa sa...

Tråkigt med ClaesGöran, men han har nog säkert försökt.
Den andra skylten verkar ha lite konstigt språkval. Pratar elektriker så?
NEJ FÖR I HELVETE GE FAN I ATT ANBRINGA SÄKRINGEN.
Anbringa känns lite för akademiskt. Ungefär som någon håller tal på Nobelmiddagen och säger att maten var smaskens. Fast tvärt om alltså
Skall gå in och söka på yoga får se om jag får någon lösning på livets gåtor. Utöva det har jag för mycket träningsverk för just nu.
Men först länkar jag upp dig.

Susjos sa...

Gillar ju CG: s skyltar, och vi verkar vara många som kommer att sakna dem! Jag är så glad att jag hann få en bild på en av hans skyltar förra söndagen, då du inte hann!
Yoga är underbart, men tyvärr så hinner jag inte med det också....fast jag vill! Googla är ju lättare!

Åke sa...

Det är lite ledsamt när en epok går i graven... Jag tycker du är en värdig efterträdare av skylten :)
Säkerhetsskyltar kan man inte få nog av... De ger livsviktig information. Elmia var det något år sedan man besökte...

Anki sa...

Yoga- skylten är verkligen toppen! Om den är sann eller inte vet jag inte, men bra är den!
Trist med Claes-Görans beslut att lägga ner.
Härlig skyltning som alltid!
Tack för att du fortsätter!

Ama de casa sa...

Det känns så himla tråkigt att C-G ska försvinna... Jag hinner aldrig se den affären irl, alltså. Om jag inte snabbar på, då.

Haha! Jag har nog inte fått alla svar jag har velat ha av google (inte idats leta mer noga, om man så säger) men jag tror inte att yoga hade hjälpt dom gångerna heller :-D
Påminner lite åt den t-shirt som jag skrattade hejdlöst åt första gången jag såg den. Den med texten "Jag behöver inte google, min fru vet redan allting" ;-)

Klimakteriehäxan sa...

Då har det väl blivit dags att testa yoga?! Jag har gjort det. Mitt usla balanssinne är ingen hjälp - fast det påstås att det kan förbättras med just yoga.

Eva Trillian sa...

Ja, skylt-söndagar utan inslag av Claes-Göran-skyltar så och då kommer inte bli det samma :) men minst lika bra!

Anders W sa...

Och den elmässan missade jag! Men ett annat år ... Håller med dig i din kommentar om Yoga!

FREEDOMtravel sa...

Alla sagor har sitt slut. Undrar om Claes-Göran har någon aning om hur saknad han kommer blir här av alla bloggläsare ...???

Mias Mix sa...

Ja lite trist att vi inte får se hans skyltar snart... Yoga-skylten var bra. Jag har provat två olika typer av yoga, medicinsk och en med mest stretching. Helt ok båda två. Fast google är ju väldigt bra det också :)

Emma, Sol som sol? sa...

Haha, t-shirten Ama tänker på har jag också sett och fotat!
https://solsomsol.blogspot.com.es/2014/10/benalmadena-puerto-marina.html