lördag 20 januari 2018

Lördagscitatet



Citat: All I really wanted to do was cuddle back under the blankets, maybe with a certain stuffed toy penguin I knew. Yeah, hiding sounded good.

Källa: Laurell K. Hamilton

Ja, det star ju “cuddle” på tröjan. Men jag undrar om figurerna på tröjan tillhör en pingvin. Men att gömma sig låter som en utmärkt idé, varken det sker under lakanen eller om man gömmer tröjan någonstans och bara tycker att den är pinsam, speciellt i dessa #metoo-tider…

Ni vet troligen lika lite om Laurell K. Hamilton som jag. Men om ni vill veta mer om henne så är det ju bara att klicka på länken;-)

Marie i Skrifvarstugan har uppfunnit Lördagscitatet.

10 kommentarer:

nalta norrland sa...

Egentligen skulle jag vänta till dess nån annan kommenterade eftersom jag absolut icke fattar... alltså jo jag vet vad det står, riktigt dum är jag icke ;-) men nej jag begriper inte citatet.

Kanske ska jag skylla på förkylningen och att jag har en väldans värk i kroppen... eller är jag bara dum ;-)

Som Du vet är ju jag liksom Din man en hamster och mina hamster-gener har gått i arv till Elin liksom förmågan att tro det går att tränga in hur mycket som helst på liten yta ;-)
Men vi har gjort ett försök och bara Salig Röra öppnar portarna efter renovering så ska "skiten" lämna vårt hus :)

nalta norrland sa...

svar Jo jag förstod orden men inte vad Du egentligen menade :) tack för förklaringen, jag överanalyserade nämligen citatet å tvingade J läsa och förklara å han begrep inte alls vad jag egentligen ville ;-)

Jo Salig Röra tar mot allt typ... förutom gamla tjock-tv :)
men jag vill nog behålla böckerna, i alla fall de flesta,
å då är frågan... vad gör jag med dem?
Funderar på ett sån där plastback med lock å sedan ut i mansgrottan,
på övervåningen har vi ju typ förråd.

Jag liksom Din man - tur att inte han å jag bor ihop ;-) vi har ju tydligen massor gemensamt :) har en massa sparade tidningar, dem slänger jag icke...

Emma, Sol som sol? sa...

Den där tröjan är ju en stor inbjudan till att bli kramad!

Ditte sa...

Nu har jag vidgat vyrna. Laurell K Hamilton visst jag inte alls vem det var och hade inte hört talas om henne. Men nu har jag läst på.

Vad figurerna på tröjan ska vara vet jag inte men jag var också inne på pingvin. Säker är jag inte alls.

Vad gäller tröjan så känns den pinsam. Varför skulle man bära en sådan. Men å andra sidan har jag helle rinte förstått modet med att ha trasiga jeans.Men där är ju å andra sidan inte buskapet liknande.
Fpr grunna ett tag till på citatet för det har nog fler bottnar. Eller också inte.

Anki sa...

En ganska larvig tröja ... men du har hittat ett passande citat!

Ama de casa sa...

Men alltså... Pingvin? Det är ju en blinkande katt. (Undviker med flit att skriva ett av dom engelska benämningarna på katt... ;-) )

Men om man nu ska "cuddla" med en pingvin är det bra om den är av leksaksmodellen - för den "äkta varan" bits väldans hårt. :-D

Steve sa...

Att kramas behöver väl inte vara fel. Hade den tröjan funnits i Livs storlek hade jag nog köpt den till henne och sedan hade jag hoppats att hon haft den på sig när hon kommit på besök.

Eva Trillian sa...

Att ha den tröjan på sig är nog lite som att ha filten OCH gosedjuret på sig ;) Kanske inget jag skulle vilja åka till jobbet i .... eller ... varför inte, en regnigt uschlig dag ;)

Carita Liljendahl sa...

Vad härligt mjuk den där tröjan ser ut!

Anni sa...

Alltså just en katt var väl lite tokigt. En nallebjörn hade jag gått med på, det hade inte varit lika laddat. Men gosig ser tröjan ut, gosigare än en mjukdjurspingvin. Hmmm. Vi har visst ett antal mjukdjurspingviner på vinden ...