onsdag 14 februari 2018

En ”vanlig” onsdag

Att det är Alla hjärtans dag idag kan inte ha undgått någon, inte ens mig;-) Konstigt nog är det mest bloggvärlden (och troligen Instagram) som uppmärksammat dagen mest, för i år var det absolut inte lika hysterisk kommers i affärerna som tidigare år. Visst hade blomsteraffärerna laddat med rosor, men de flesta buketter stod kvar i sina byttor, åtminstone här i Täby Centrum. Så för maken och jag var det en vanlig onsdag som ”firades” på följande sätt:


Makens Gongbao kyckling och min wokad scampi med grönsaker hos Jappi.


Fika hos Coffee Corner. Med lite god vilja kan man tycka att Baristan dagen till ära lyckats med ett hjärta här.


Den Kärleksshaken hos TGI Fridays hoppade vi dock över. Med tanke på priset var den nämligen garanterat alkoholfri;-)

Hoppas ni har haft och fortfarande har en fin Alla hjärtans dag. Kanske inte så dumt att det också är lill-lördag idag;-)

20 kommentarer:

Ama de casa sa...

Maten såg väldans god ut och jag ser hjärtat helt klart och tydligt där i kaffet. Men med det priset på TGI's borde man verkligen få en skvätt alkohol av nåt slag också. Det skulle man i alla fall ha fått här :-)

Ha en härlig Alla hjärtans kväll! :-)

christian sa...

Ser ut som ni njutit ordentligt och det gjorde ni rätt i! :)

Olga T sa...

Har sett tydligare hjärtan än det där i kaffet, men god vilja har man så klart på Alla hjärtans dag! <3

Biggeros sa...

Bägge rätterna är precis i min smak!
Härligt att unna sig gott en vanlig Onsdag. Ja, även om hjärtat i kaffet var halvdant. Jag skickar ett bättre hjärtformat ❤ på denna kärlekens dag. För mig är det Alla hjärtans Dag varje dag

Marie i Skrifvarstugan sa...

Mums...vad gott det ser ut ! Hoppas du haft en trevlig Alla Hjärtans Dag.
Vi får väl se om min kommentar kommer fram till dig eller ej. Hoppashoppas....
jätteknepigt för mig har det blivit med blogspotkommentarer och inte vet jag varför heller.

FREEDOMtravel sa...

Håller med om att det absolut uppmärksammats mest i sociala medier! Själva har vi inte riktigt hunnit med att tänka på detta ... men vi har kärlek i husbåten ändå ;)

nalta norrland sa...

Maten ser fullt ätbar ut :) som vanligt väljer jag Din mans mat...

Här har vi "roat" oss med att hjälpa mina föräldrar,
jag höll på bli vansinnig på min mor och jo men till slut så tog jag med Elin å körde hem å J blev kvar - vi körde var sin bil - å lyckades bli klar, trots min mor som var sur och missnöjd.

Jag fick blommor av J :) hör absolut inte till vanligheten,
vi har faktiskt ätit "efterrätt" idag, barnvänligt... chokladmousse.

För övrigt så tvättar jag fortfarande å J lackar en bil...

Susanne sa...

Men åååå så god mat.

nalta norrland sa...

svar J har jobbat på billackering och bilverkst'a för typ tusen år sedan ;-) de senaste 15, 16 åren har han jobbat som rörmokare :)

Jag tror det var ett lurvigt piggsvin som gömt sig röret ;-)
eller möjligtvis en pälsmössa...

KajsaLisa sa...

Såg bra mycket godare ut än mitt förslag på firande :)

Ditte sa...

Oh! Gongbaokyckling!!! En av mina absoluta kinesiska favoriter om den görs på rätt sätt. Tack för tipset om "Japp". Har aldrig testat dem , men nu ska det bli när vi kommer hem. Jag är ganska bra själv på just "gongbao jiding" och åt det ofta i Peking. Dina scampi testar jag ockås gärna

Jodå, "Alla hjärtans dag"! Har sett till det lite här med olika restaurangers menyer. Och vi träffade spontant vänne röver goda tapas och dte gör vi ju då och då. Oavsett dag. Och en vanlig onsdag -lillördag tycker jag är trevligt. Och att ta vara på dagarna , helt oavsett om det är en "hjärtedag" eller ej gillar jag. Tror dte känns som om det är fler som gör det.

Geddfish ♥ sa...

Ser gott ut alltihop!
Idag roade jag mig med isterband och rödbetor mm. Blev så himla sugen på det, och det tillagades hemma hos mitt 💝 mig.
En ganska vanlig dag här också, och nu stupar jag i säng, alldeles om några minuter.

Susjos sa...

Mums med er mat, hade nog valt din, älskar scampi!
Jag har sett en hel del män med inslagna blomster på väg hem på MoS idag, min man har jobbat hela dagen till kl 19, och hämtade upp mej vid Stinsen ikväll efter mitt IW pass på F&S, så några blommor fick jag inte, han visste också att det redan stod en härligt fång tulpaner hemma på bordet som jag just inhandlat, haha!!! Men fick ett fint sms under dagen med hjärtan, det värmer!
Jag hade köpt hjärtliga jordgubbar till maken och sonen, men dem fick jag äta upp själv! Semlorna från igår åts upp istället av maken!

Å visst ser jag hjärtat i ditt kaffe! Kärleksdrinken för 55kr hade jag också lämnat, ingen alkohol i den inte, hihi! KRAM ♥

Anki sa...

Det ser ut som ni hade en helt OK Alla hjärtans dag! Vi firade inte heller! :)

Carita Liljendahl sa...

Kaffet och kärleksshaken hade jag tackat ja till.
Däremot är jag inte så förtjust i ris och lite läbbans såg maten ut för kräsna mig! :-D

Susanne sa...

Sv: Jag spelade basket i KFUM Söder under min ungdom. Slutade när gymnasiet började ta mycket tid och när jag insåg att jag inte skulle spela på elitnivå ;)

Emma, Sol som sol? sa...

Gu så gott det där såg ut! Hade gärna stoppat gaffeln i makens mat där, din hade jag petat bort scampin i. :)

Susanne ❤️ sa...

En perfekt mat dag med en massa kärlek ;) det gör maten extra god :) Ta hand om dig fina

Annette sa...

Så god mat! Det var länge sedan jag lagade något i den stilen, det måste jag göra i helgen. Tack för inspirationen jag fick nu!

Jag hade förberett middag och bakat till alla hjärtans dag, men hjärttårtan blev ingen av oss särskilt förtjust i, så den tog jag med mig hem till mamma och pappa istället, eftersom pappa tycker att det är ett stort plus om man inte bara anar smaken av mandelmassa utan får en känsla av att man äter mandelmassa rakt av, då är han nöjd. Ungefär så smakade kakan ;)

Husbilen-Ellen sa...

Alla hjärtans dag kommer lite i skymundan för Lennarts födelsedag, för vår del.