söndag 22 mars 2015

Skyltsöndag med alla "skyltare"

Här kan ni som skyltar när andan faller på hitta till varandra! Varsågoda, här kommer listan i alfabetisk ordning. Den ligger också under etiketter till höger.

Alla skyltare

Anita

Anki Nilsson

Anki


Anna-Lena

Annette

Byblixtra

Carita

Christian

Ditte

Gerd

Hannele

KajsaLisa

Karin

Klimakteriehäxan

Konst eller konstigt



Robert







Å ni som påstår att ni bor på landet och inte har tillgång till skyltar kan jag rekommendera att kolla skafferiet, linneskåpet, garderoben, bilen, vägen till ert hus, källaren/vinden, förrådet, komposten med mera. Förresten räcker det troligen med att titta ned/upp på er dator. På min laptop finns det hela sju skyltar;-) Det där med skyltar är ju relativt och individuellt tolkbart – ja, så tyckte Pumita – uppfinnaren av Skyltsöndagen. Å det gör jag också.

37 kommentarer:

Benita sa...

Julen vara än till påska ;)

Tack för länken till min blogg, som bytte namn för ett halvår sedan. :)

Susanne sa...

Det är bara 9 månader tills det är dags att klä granen, så vill man sprida ut sina kostnader u der året så kan granen vara ett bra första köp inför julen 2015 ;)

Geddfish ♥ sa...

Skylt om billig julgran i RÖTT, annorlunda, ja.
Dock, snyggaste skylten (fotots komposition) ;)

Monica sa...

Ja det var ju inget höjdarnamn direkt, julgran klarar jag mej utan trots snön.
Man möts av alla möjliga konstiga namn när man handlar, orkar inte bry mej längre;-)
Ha en skön kväll;-)

Anita Malta sa...

Kanske inte helt lyckat namn på krogen men speglingen är läcker och maten förhoppningsvis god.
Blir bara yr av alla dessa erbjudanden och desto snurrigare blir det att tänka mig en julgran på 2,40 ;-)

Tack för att jag får vara med på länklistan trots mitt velande och vimsande om min blogg ska vara eller icke hit och dit och hur ska detta sluta... ;-)

Eva Trillian sa...

:) Med din definition på skyltar så ska det nog faktiskt gå att hitta en och annan! Ska ha det i minnet i veckan!

cissi sa...

Skyltar är kul, är man uppmärksam kan man hitta den ena roligheten efter den andra!

Olga T sa...

Skyltar finns det hur många som helst! Kul att du håller i rodret nu :)

Susanne ❤️ sa...

Underbara skyltar du hittar :)
Och dom slår verkligen fast att julen varar än till påsk ..
Kram

Beppan sa...

Julen varar ju till "påska" sägs det.... För många år sedan köpte vi faktiskt en julgran vid påsktid. Men det var för att vis kulle till Kashmir ett år och behövde en plastgran. Fick köpa Coop personaljulgran för dom hade ingen på lager.
Kul det där med skyltar. Kanske hakar på...

KajsaLisa sa...

Den enda Angus jag känner till är Angus Young i ACDC, men det kan väl knappast vara han, så elaka är dom väl inte på ICA :)

Marina sa...

Vad är det som säger att vi inte kan ha en påskgran? En gran med lite ägg och kycklingar i...

Ama de casa sa...

Jag gissar att det där mellanslaget på tredje skylten (Tritip vs. Tri tip) kostar 20 spänn :-)

Vad kul att få en sammanställning över "skyltarna" :-)

Olga T sa...

SV: Skylten satt utanför en skola på Madeira. Jag gillar din tolkning. Kan också vara så att det är en storebror som måste dra sin lillasyster till skolan eftersom hon inte vill dit då hon inte gjort sina läxor....? ;)

Steve sa...

Ja, se storstan. Skönt att inte längre äta kött. Yuc!
"Julen vara intill påska".

cat sa...

Hm med största sannolikhet skulle jag välja att inte äta på den restaurangen. Tänk om de helt enkelt är ärliga i namnet, vad gäller deras mat.

Vad gäller extrapriser så ser jag dem sällan eller aldrig i affärerna. Tror att jag har utvecklat partiell blindhet till dylika skyltar. Tur att man får se deras inkonsekvens hos dig :-)

Life of Johanna sa...

Skyltar finns det över allt, man måste bara öppna ögonen! :)

Ja, läkaren som skrev ut mig frågade om jag vågade bli gravid igen, men då var det liksom 1vecka efter så då hade man inte funderat så mycket på det. Men han sa om jag väljer bli gravid igen finns risken jag får havandeskapsförgiftning igen, men det behöver inte heller bli så. Men jag skulle få gå på tätare kontroller i så fall å det känns ju tryggt, men nu njuter vi av Hugo och så får vi se sen om det blir fler barn, just när jag helt och hållet super nöjd med vår guldklimp :)

Susjos sa...

Haha! Ja, skyltar kan verkligen vara roliga! Vilket namn på en restaurang!

Och nog borde väl julgranen vara lite billigare om de ska försöka sälja den nu?! Hehe...

Ama de casa sa...

Åh vad roligt att se alla skyltare samlade! Ska kolla in hos dom senare, när jag har nät. Sitter på McDonalds nu igen...

Vårt hotell har som sagt uuuuuselt internet (läs: obefintligt) och dessutom finns inte TV på rummet. Svårt att tro att vi är i USA. Det blev till att läsa en bok igår kväll... :-)

Per-Anders sa...

Om det var extrapriser på julgranen så undrar jag vad det ordinarie priset var. Vem köper en julgran när det är påsk?

Husbilen-Ellen sa...

Du får då tag i roliga skyltar!! Elisabeth

marilyn sa...

Härlig blogg med roliga skyltar! Kan man hänga på i skyltsöndagarnas anda tro? Jag kikar in igen när tiden inte är så knapp, jobbet kallar! Ha en fin måndag!

Steve sa...

Du kan då verkligen få till det.
Det är inte ofta nåt Stocholmsförortscentrum beskrivs som vackert, men ok då.
Jag trodde att Täby Centrum som sägs ha Stockholms bästa butiksutbud var vassare än Sollentuna. Men, vad vet jag som inte besökt nåt av dessa Centrum de senaste 15 åren.

Carita Liljendahl sa...

Jag blir lite nostalgisk då jag ser de där svenska prisskyltarna! :-)

trollet sa...

Är det bara att göra ett skyltinlägg och länka hit på söndagar?? Verkar kul=)

Sophie sa...

Men ... jag tackar jag. :-)

OrdOdlaren sa...

Skyltar spontant, som idag...

Åke sa...

Hur gör man för att delta i din skyltsöndag då?

Klimakteriehäxan sa...

I dag en skylt hos mig - det var väldigt länge sen sist ...

Klimakteriehäxan sa...

Fast man ska inte ha plastgran. Inte numera.
http://www.news55.se/kronikor/valja-ratt-gran-viktigare-an-du-tror/

nalta norrland sa...

Tack tack 👍 För länken 😶 Även om man som jag bor i glesbygd så finns det skyltar både här å där 😀
Även om utbudet så klart är bättre i storstadsområde
Gårdagens skyltinlägg fann jag på biblioteket 😶

Autismmamma sa...

Hoppas att ni kan lära mig hur detta fungera!

autismmamma.bloggplatspen.se sa...

Här får ni min rätta länk!

autismmamma.bloggplatspen.se

Biggeros sa...

Jag säger bara YUK!!!
Vilket bra uttryck=) Hoppas att restaurangen levererar likabra! Visst finns det skyltar BP och jag lovar att jag ska leverera en och annan på en och annan skyltsöndag. Ja, annars tycker jag att matbutiken levererade rabatter 3 gånger upp. Trevlig måndag🤗

Vilt og vakkert sa...

Heisann, bidrar med "noen" skilt jeg også denne søndagen siden det også er utfordringen på min Blogger´s Sunday Walk som er åpen for alle. Neste gang det arrangeres er siste søndag i januar. Velkommen!
https://viltogvakkert.blogspot.com/2019/10/bloggers-sunday-walk-autumn-hst-og-kalla.html

se også info her: https://viltogvakkert.blogspot.com/p/bloggers-sunday-walk.html

Ha fine dager alle sammen!

Klimakteriehäxan sa...

Hm. Inser att det inte är klockrent att skicka skyltsugna hit, för väldigt många på listan verkar ha lagt av. Dags för en uppdatering?

Åsa Danielsson sa...

Hejsan!

Måste bara få skriva att denna utmaning med Skyltsöndag verkligen är riktigt rolig. Alla som deltar är otroligt duktiga och har jätte fina bilder! Stor eloge till er :)

En liten presentation - Min blogg/Hemsida heter "Angelgirl - En resa i bilder.." mitt namn är Åsa Danielsson och bor i Timrå, Västernorrland. Gör gärna ett besök på min sida, https://www.angelgirl.burken.nu

Men nu till min fundering om Skyltsöndags utmaningen - Alla som finns med på listan för denna utmaning - Hur många deltar till 100% ?

Då jag som är ny i denna utmaning gör besök en efter en i denna lista så har det visat sig att många ej är aktiva och även inte alls har bidragit på väldigt lång tid.

Hur som hellst så skulle iaf jag uppskatta om listan blev uppdaterad - Det blir så mycket trevligare att hitta det man söker och inte vanlig blogg där utmaningen bör vara..

Må så gott!