söndag 18 oktober 2015

Fototriss och Skyltsöndag 23 – Rött

Idag har jag lite tur. Kan nämligen kombinera Fototriss som har temat rött med Skyltsöndagen. I fredags då jag tog bilderna hade jag förresten också tur som ni ser nedan. Tog korten vid klockan 13:00 och kunde för första gången bevittna hur Claes-Görans texter sätts upp. En liten pratstund med killen på stegen och mig på marken fick jag också. Kolla här:


Den bakre skyltdelen är klar. Men texten på andra sidan saknar ett ”R” som killen håller i handen.


Här är det finjustering av bokstäverna som gäller.


Är det ”Flower Power” så är det. När ”textmontören” var klar ropade han på kollegan som ombads att ställa sig under skylten med två buketter som har överlevt sedan invigningen av den ombyggda lokalen. En riktigt cool herrekiperingsbutik med massvis med retroutsmyckningar. Några ser ni i skyltfönstret. Å ni, kollar speglingarna i fönstret också – inte så dumma dom heller.

Fler bidrag till temat ”Rött” hittar ni här. Helena på Fototriss har återigen en toppen tävling tillsammans med Coolstuff.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara.
Alla som skyltar hittar ni här.

PS. Killen på stegen berättade att butiksägaren Claes-Göran Bondelid väljer ut texterna till skylten. De byts när andan faller på – en till flera gånger i veckan. Skyltarna dokumenteras alltid av butikspersonalen (och mig på senare tid). DS.

35 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Heja Claes-Göran :) Gillar verkligen skyltarna!
Heja BP! :) utan dig hade jag inte fått se dem!

Monica sa...

Nästa gång får du fota inifrån så
man får se vad dom har att bjuda på.
Ha en skön kväll:-)

Susanne sa...

Och jag sitter tvärsöver och övervakar texterna ;)
Sv: Micke är min svåger, den andra Micke är 10 år äldre och den festen blir vi nog inte bjudna på ;)

Monica sa...

HAHA ja vad fan hände, inte vet jag men nu är det fixat;-)

Ama de casa sa...

Haha! Vad kul att få bevittna skyltuppdateringen! Och serviceminded är ju bara förnamnet på personalen. Ja, och Clas-Göran är visst ett annat förnamn då... :-)

Mias Mix sa...

Älskar deras skylt med olika texter och även att du visar oss detta varje vecka! Kul att du även träffat dem och pratat med dem. Och så smidigt att du kunde kombinera inläggen. Jag la in trissen igår och idag blev det tre (!) inlägg. Jobbigt när man vill vara med i flera utmaningar...
Speglingarna är jätteläckra!
Nu blir det tufft för Sverige med Danmark som motståndare. Frågan är om det är någon idé att köpa biljetter till matchen?

KajsaLisa sa...

Har absolut ingen aning av vad dom sysslar med inne i butiken, men jag fullkomligt älskar det här :) Vilken tur att du hittade den här butiken och förde deras budskap vidare.
Länkar nog upp din skyltsöndag i morgon om jag hinner klart med det jag gör nu.

Unknown sa...

Gillar den där skylten, helt klart ett ställe för mig att besöka irl. Genomgående röd text, snyggt till temat.
/Kiki

LissenTo sa...


Urhärlig skyltning, sånt som piffar upp tillvaron. Förstår att du passar på att fota dom

Ha en fin vecka

jeanette sv sa...

Vilken härlig tolkning och vilken kille..

Anders W sa...

Snyggt och påpassligt! Hur hittar du ...

Axart sa...

Fint och roligt samtidigt!
AX

Meta sa...

Ha ha ett bra sätt att få folk att kolla in kanske. Bra jobbat. Måste försöka komma igång med skyltsöndagen någon gång.
Ha det gott
Kram Meta

Susjos sa...

Bondelid? Du skojar, det är ju ett känt märke! Har själv en tröja som det står Bondelid på! Nu måste jag googla lite....
Ja,se här ja!

http://martinroshammar.blogspot.se/2013/09/claes-goran-bondelid-for-veckans.html

http://www.alltomstockholm.se/shoppingmode/article4066341.aos

Per-Anders sa...

Coolt! Roligt innehåll på första bilden.

Susjos sa...

PS. Någon svampkorg äger jag inte, hihi...vi delar ju sommarstugan med svägerskan, så det är inte mina gummistövlar heller (fast jag har ett par rosa faktiskt..hihi!)DS.

Beppan sa...

Du har verkligen blick för det speciella!
Kul skyltning det där. Drar onekligen blickarna till sig.

Steve sa...

Tänk att jag kan vara helsåld på en herrekipering som jag bara sett på bild.

Geddfish ♥ sa...

Häftigt reportage om herrbutiken! Kul att veta hur det går till.
Då ska du också få veta en för dig alldeles ny grej. Min man var utav Långarydssläkten (således också den svägerska jag har i Växjö), och det är också familjen Bondelid! Googla på Långarydssläkten, så får du se lite intressant.

Fina färgrika skyltar!
God morgon!

PS. Du hade totalrätt i din gissning om flyget, grattis!

Susanne ❤️ sa...

Underbara skyltar och härlig röd triss :)
Underbart att du fick med när dom ändrade dom nu :)
Stor kram till dig finaste BP

Annette sa...

Sådant här gillar jag, att se människor in action, så att säga. Roligt med litet bakgrundsinformation också, om hur ofta de byter text, vem som ligger bakom texterna m.m. Du är som en reporter på uppdrag från Skyltextra :) Jag har inte fotat några skyltar den här veckan, men lade upp några som är litet udda enligt svenska mått mätt.

Benita sa...

Vilken häftig skyltning som byts när andan faller på. :)

cat sa...

Tänk att du äntligen fått med skylt-ändrar-mannen på bild! Själv har jag det bra i Spanien.

Arja sa...

Halloj!
Vilken läcker skyltning och gillar din triss skarpt! :O)

Comsi comsa sa...



Ny text, det missade jag när jag gick förbi igår... Hm, det kanske berodde på att jag gick på andra sidan gatan, he he... Såg du mig förresten? =)))

anemonen sa...

Men så kul att få se hur de byts ut och, aha en Bondelidbutik. Retroskytning och utsmyckningar är jag förtjust i. Beror nog på åldern hehe. Visst är det lite speciellt att fotodokumentera olika projekt och byggen.

Carita Liljendahl sa...

Så fint fångat! Och att du vågar ta bilder då människor gör något, när de är mitt uppe i jobbet. Brukar du be om lov?
Jag är faktiskt lite blyg i sådana där situationer... :-)

Anki sa...

Läcker triss med läckra bilder... och så den här läckra skylten - häftigt!

Anonym sa...

Härliga skyltar och triss!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Grattis! Du är en av finalisterna i tävlingen och omröstningen pågår fram till söndag kväll. Lycka till!

Eva Trillian sa...

Dina bilder är i final! :) Kul! ... och helt förståeligt!

Anita Malta sa...

Grattis till finalplats Beate !!!

trollet sa...

Annorlunda, läckert, GRATTIS till final!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Grattis! Dina röda bokstäver tog dig till en andraplats i tävlingen!

Du har alltså vunnit ett presentkort hos Coolstuff och om du mailar mig på fototriss[a]gmail.com, ska jag skicka dig information om hur du får ut din vinst.

Trevlig kväll!

Lotta sa...

Största Grattiskramen till andra platsen! Gillade verkligen din triss med bokstäverna! Ha det bäst! /Lotta