söndag 15 november 2015

Skyltsöndag #27

Då jag inte varit i Stockholm den gångna veckan blir det ingen uppdatering från herrekiperingsbutiken Claes-Göran. Men som ni ser har jag hittat några riktigt roliga skyltar ändå.


Det kan jag absolut hålla med om, men jag är inte så säker på att jag skulle betala några miljoner för denna Radical.


Den här julgranen i Panduros skyltfönster tar jag direkt. Den är magiskt cool och passar alldeles utmärkt hemma hos konstiga BP.


Jag äger faktiskt en Superdry höstkappa. Svindyr var den när jag köpte den för ett och ett halvt år sedan. Kan väl säga som så - den är långt ifrån supertorr och noppig blev den efter tre månader. Men företagets kläder är absolut roliga att titta på.


Några hundra meter från Täby Centrum ligger huvudbiblioteket. En sådan ihoptejpad skylt skulle aldrig finnas i detta fina centrum. Täby Kommun har dock uppenbarligen inte råd att satsa cirka 10 000 kronor på en ny skylt här. Jag förstår det, då blygsamma 450 miljoner kronor har satsats på ett nytt kommunhus som kommer att ligga granne med biblioteket.


Här har ni en selfie på den här bloggaren - i dubbel bemärkelse, fast då får ni läsa skylten snabbt;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara..

Här hittar ni alla skyltare.

PS. Lägger planerna på Inlinkz på is ett tag. Anledningen är att jag då måste vara först med att lägga upp min Skyltsöndag. Jag har många extrema morgonmänniskor i min läsekrets och de hinner skylta långt före mig, så... Hoppas ni har förståelse för att jag är en utpräglad kvällsmänniska och vill helst blogga sena eftermiddagar och kvällar. DS.

26 kommentarer:

Susjos sa...

Åh, vilka härliga skyltar du hittat!!! Tack för dem!
Gillar verkligen den första skylten med " Life is too short to drive boring cars"..men säger som du...om man hade pengar....

Julgranen i Panduros skyltfönster är mycket BP,hihi!!

Å äntligen, sista skylten med din selfie..äntligen får vi en liten glimt av BP, om än i en cool skylt!!!

Tack för att du förvaltar skyltsöndagen så bra!!!

Maria sa...

Min favorit var helt klart den sista! Både för att du är med på ett hörn och för att jag verkligen gillar budskapet!!

Kolonilotta sa...

Gillar första citatet!:)
Och se där...
En liten glimt av härliga BP.
Det gillas t.o.m mer än skylten även om den också var jätte bra.
Tack för, som alltid, jätte bra skyltar! :)
Kram.

Comsi comsa sa...



Härliga skyltar som vi tackar för när du äntligen behagat att vakna, hi hi hi, skojjjjar...... :))

Men titta där är du ju på den nedersta bilden, undrar om jag kommer att känna igen dig? =)

Susanne ❤️ sa...

Som vanligt härliga egna skyltar, och ja livet är för kort för allt tråkigt ;)
Kul att se skuggan/spegelbilden av dig BP ;)
Men nu vill vi se en riktig Selfie ❤️
Stor varm kram till dig fina !!

Ama de casa sa...

Häftiga skyltar!

Vad nu det där Inlinkz än må vara, så skulle du ju kunna lägga in den på lördagskväll, alternativt tidsinställa. Jag hör ju till dom morgonpigga. Haha!
:-)

Eva Trillian sa...

Folk kan väl lägga ut sina inlägg när de vill och länka till din sida när de väl vaknat :) Det ena förtar ju inte det andra! Du behöver inte alls vara först - men de kan inte länka så länge du sover ;) helt rätt ;)
Miljönär - fyndigt!

Geddfish ♥ sa...

Det blir så bra, så - med länkarna, som är som de är. Jag har lärt mig nu att många lägger ut sina skyltar rätt så sent, eller iaf inte på morgonkvisten.Vad är problemet? ;)
Du har alltid så häftiga skyltar, kul!
Och den bästa, är ju den sista, där fick vi en skymt av dig, fina BP. Men jag vill se mera BP ;) Mera, mera ;)

Guldkryckan sa...

Jo..ett skrytbygge måste ju vara högre prioriterat än en skylt...antar jag ;)

På Torsdag-Fredag nån gång ska vi ta och köpa en ny plastgran...sen om den är magisk eller inte...ja du...det återstår att se ;)

Ha det bäst nu Bp.

Anders W sa...

Tack! Du är fantastisk att hitta skyltar. Dags för en 10-i-topplista?

Susanne sa...

Bästa "skylten" är absolut bild nr 1.

Anni sa...

Tycker att du skickar in fotot på biblioteksskylten till lokaltidningen, den är helt fantastisk - eller inte.

Ditte sa...

Festliga skyltar! Och väldigt speciella.
Undrar vad "Superdry" är för något. Ingen aning så nu får jag "Googla" i morgon.

Mias Mix sa...

Blev ju jättebra skyltar trots att du inte åkte in till stan :) Men en bättre selfie kunde vi väl ha fått se :) Och tycker absolut kommunen kunde lägga 10 000 på en ny skylt. Men de kanske känner någon som livnär sig på silvertejp...
Det där med socker: Jag äter nästan aldrig godis och annat sött. Men vi får i oss så mycket omedvetet socker i maten. Äter du en fruktyoghurt är det massa socker, tar du lite ketchup till köttbullarna är det socker, lagar du tacos på färdig kryddmix är det socker i kryddan osv. Socker är ju en smakförstärkare precis som salt så om man äter mycket ute på restaurang är det oftast mycket salt och mycket socker i maten. Eftersom jag normalt inte äter godis tänkte jag att ska det bli någon skillnad måste jag ju låta bli precis allt socker. Men kommer inte göra det någon längre period tror jag, vet ju att jag äter nyttigt ändå.

Monica sa...

Letar med ljus och lykta efter en inte så
boring kombi men man har ju designat bort
hela kombidelen nu för tiden.
Ha en bra måndag;-)

Steve sa...

Som alltid bjuder du på en härlig skyltmix.
Den första skylten som är så där lämpligt kaxig ska jag tipsa D om.
Den pinsamma biblioteksskylten kan spridas tillsammans med Täbys nya slogan: " Du som vill bli rik. Flytta till Täby - miljönärvänliga kommunen".

kajsaLisa sa...

Jättelikt köpcentrum, nytt kommunhus och hoptejpad biblioteksskylt. Skäms på er politiker.

KajsaLisa sa...

Ingen Klas Göran idag, okej får gilla läget, men nytt kommunhus och jättelikt köpcentrum, sen tejpad biblioteksskylt, skäms på er politiker.

cat sa...

Stor variation på skyltutbudet såväl utseendemässigt som innehållsmässigt.
Julgransskylten var helt klart bäst. Den passar konstiga mig också. När det gäller att jobba på kommunala kulturinrättningar så vet jag att pengarna oftast tar slut eller ens inte finns. Man bara suckar och lider och beklagar sig vid kaffeautomaten.

Jag käkade svärdfisk den gången jag fotade de spanska fiskarna, så just de klarade sig från mig.

Tredje året i Hjo sa...

Efter en timmes hundpromenad är knappast min jacka superdry. Har inte lust att gå ut mer i vinter. Om detta är vinter.

anemonen sa...

Ja jag säger då det ....dina skyltar är formidabla - excellenta. Här hos mig får jag nöja mig med att kika in hos antik och loppishandlaren. Tur han hade öppet idag söndag annars hade det inte blivit någon skyltning från mig. Du är lyckligt lottad. Jag kollar överallt men inte ser jag något roligt att skylta om. Jag ger mig inte utan fortsätter trots allt. Toppen selfie av dig för viss syns du mer än du anar. Hehe nu behagar jag skämta med dig. Trist att plaggen inte håller vad de lovar och dessutom kostar en stor slant. Jag investerade häromåret på en Fjällräven och det ångrar jag inte för där fryser jag inte, men i år har den inte behövts än. Tack för fina kommentarer hos mig på helgen och skyltningen.

cissi sa...

Haha, älskar den första skylten. Den skulle passa på min gamla Skoda för den är inte alls tråkig, det händer nya saker med den hela tiden! ;)

Annette sa...

Så nu har julskyltningen kommit igång i Täby? Vi var ju där förra helgen, och då var det ingenting som såg ut som det är jul på intågande. Kul att (nästan) se dig på sista skylten :)

Anita Malta sa...

Härlig blandning av skyltar som alltid men biblioteksskylten fick mig att tittat lite extra. Är det möjligen Duct tape de använder så lär den sitta länge ;-) Inte måste du vara uppe med tuppen för att Inlinkz ska fungera men förstår din tanke. Tror jag...

Klimakteriehäxan sa...

Först nu upptäcker jag att Skyltsöndag - en gång Pumitas projekt - har återuppstått hos dig! Kul! Jag hänger nog på snart, skyltade flitigt på Pumitas tid.

Carita Liljendahl sa...

Alltså varför ser inte jag alla skyltar i affärerna? Eller finns det fler i Sverige, fler roliga alltså?
Hoppas kunna komma till Täby i januari, och då ska det fotograferas! :-)